Minidag 24-9-22

Kanaries zingen het hoogste lied
09 december 2006

Uithoorn – De Atalante Kanaries hebben vandaag in de Scheg laten zien dat zij behoorlijk aardig kunnen volleyballen. Met coach en papa Frank aan de zijlijn en aanmoedigingen van Inge B., de mama van Richard en later de mama van Fieke en mijzelf lieten zij zich van hun beste kant zien.

Gister werd er op de training nog extra geoefend op wedstrijdelementen, zodat ze vandaag goed en geel voor de dag konden komen.

Over de eerste wedstrijd kan ik weinig zeggen, behalve dat mijn bedje veel te lekker lag om er al uit te komen. Eenmaal fris en fruitig (?) in de sporthal werd ik door de enthousiaste kids gelijk op de hoogte gebracht. De eerste set hadden ze door de ace van Fieke in de laatste seconde nog 16-16 kunnen spelen en de tweede set ging natuurlijk dik gewonnen.

Op naar wedstrijd nummer 2 tegen Martinus. Dit team bestond uit allemaal meiden met heel veel ouders langs de kant. De Kanaries lieten zich hier niet door afleiden en ze gingen als een speer van start. Er werd goed geserveerd, gepasst, gevangen en over het net gespeeld. Kortom, het hele spelletje werd prima gespeeld. De meiden van Martinus kwamen er zelden aan te pas, maar als het lukte dan deden ze het ook goed. Ze wisten het gat in het midden goed te vinden en dit leverde ze de nodige punten op. Het maakte alleen niets meer uit, de Kanaries wonnen de eerste set.
De tweede set waren het weer de Kanaries met het beste van het spel. Geconcentreerd, soms vol spanning naar de stand kijkend, maar vooral goed spelend ging ook de tweede set naar de Kanaries toe. Nu konden ze gaan genieten van twee wedstrijden rust.

Inmiddels arriveerden de mama’s en Inge B. met de kids en dus kon het alleen maar beter gaan. En hoe!! De Kanaries waren in de laatste wedstrijd oppermachtig. Met maar liefst 31-4 werd de tegenstander toch wel een beetje weggespeeld. Daarbij moet ik eerlijk zeggen, dat wíj nog moeite zouden hebben met de service van de Kanaries. Iedereen was goed bij de les en dit resulteerde dus in een dikke setwinst. Wel nog een klein tipje...hoe mooi je service ook is, wel daarna gelijk het veld in gaan :-)

Nu was het zaak goed geconcentreerd te blijven. Dit bleek echter lastig en de Kanaries keken zelfs tegen een kleine achterstand aan. Gelukkig werden ze op tijd wakker en sloegen met een goede service wederom genadeloos toe. Ditmaal was het verschil ‘slechts’ drie puntjes, maar wel weer de wedstrijd gewonnen.

Op het moment van schrijven is de einduitslag voor mij nog niet bekend, maar die zal spoedig volgen.

Tessa, Remco, Daniëlle, Fieke, Bas en Richard…ik heb van jullie genoten! Op naar een volgende training, dan gaan we weer goed oefenen voor de volgende minidag.

Enne Wuppies…volgende keer kom ik ook jullie aanmoedigen!

Groetjes van een trotse trainster

Bron: Nens