Minidag 24-9-22

Scholentoernooi 2014

Heren 2 maakt investeren leuk
17 oktober 2009

Vrijdag 16 oktober moest Heren 2 tegen Allides heren 5. Tegen Allides Heren 4 was met 3-1 gewonnen, dus was een overwinning ook vanavond minstens mogelijk.

Winst, waar hoor je dat nog tegenwoordig. Wat is winst? Volgens Wikipedia: "Winst houdt in het Nederlands in het bereiken van een positief resultaat." DSB heeft geen positief resultaat, is veel in het nieuws, is dat dan weer winst? Gratis reclame.. Interessant feit is dat geen van de letters van DSB voor komen in ATALANTE, zou dat bewust zijn? Rabobank komt tot veel meer letters, zeker de helft. Is dat onze winst? Zeker, en ook onze sponsor!

Mede hierdoor bereiken we goede resultaten. Om die resultaten te bereiken moeten we investeren, in tijd en geld. Mooi is dan ook om te zien dat in de training voor deze wedstrijd, tijd geïnvesteerd werd en ook de facturen werden rondgedeeld. Hoe mooi kan je in beeld brengen dat er veel tijd en geld in het team worden gestoken en opgeofferd.

Wat is het resultaat van deze investering? Dat kregen we te zien in deze wedstrijd die vrijdag werd gespeeld. De eerste set, de opstelling en het doel. Het begin met Leroy K, Ton P, Erik V, Arjan B, Tim R en Bas K. Doel: eigen spel, eigen kunde, en daarmee winst. Resultaat: winst, maar er moest teveel gestreden worden, Allides gaf daar niet de reden voor, Atalante zelf zorgde voor de extra druk (25-22).

De tweede set moest heel anders. De opstelling dus ook: Arjan B, Ton P, Bob B, Joost P, Erik V, Rick vd L. Doel was hetzelfde: op eigen kracht netjes en geconcentreerd, niet spelen alsof je een gaatje in je hoofd hebt. Resultaat: winst, en het spel werd bepaald door Atalante (25-16).

Derde set, de groep heeft verdiend om door te spelen, door wisselvalligheid aan onze zijde waren er wat wissels nodig om deze, altijd lastige, derde set te pakken (25-19). Arjan, Ton, Leroy, Bob, Rein, Joost, Erik en Rick maakten deze winst mogelijk, soms is het goed het risico tijdens een set zoveel mogelijk te spreiden. Hierdoor krijg je geen grote verliezen, maar ook geen grote winsten. Deze derde moeilijke set werd wel gewonnen.

Dankzij dit resultaat waren alle opties open voor de vierde set, het doel om ook deze vierde set te pakken mag duidelijk zijn. Krakend onder de druk en de onwennigheid om zo ver voor te staan, werd de start gemaakt met de vierde set. Erik was al verhuisd naar het midden, Arjan, Leroy en Rein mochten het timmerwerk op de flanken verzorgen. Bas zorgde voor de goede set-up en iedereen zorgde voor een goede verdediging. Toch kraakte de equipe, achterstanden, passing lastig. De druk was groot, maar was onze inleg in tijd en geld genoeg om winst te maken? Ja (25-23). 4-0 winst.

Ademloos werd het resultaat geaccepteerd door de coach, trainers begeleiders en publiek. Geen DSB resultaat, maar een waardige Rabobank 4-0 overwinning. Een resultaat waar jaren naartoe gewerkt is. Heren 2 nestelt zich voorlopig op een vijfde plek in de competitie met 11 punten uit 4 wedstrijden. Na afloop is er door het team genoeg geïnvesteerd in de bar. De bier resultaten laten zich raden. Ik.. ik heb nog maar even gecontroleerd of ik nog kon pinnen.

Bron: Erik R