Minidag 24-9-22

D2 pakt weer 5 punten
31 oktober 2009

Wederom een voltallige Oudenallen Haaxman equipe trad aan om haar 5de wedstrijd te spelen tegen Spaarnestad. Na de mooie laatste set van JB1 te hebben gezien en ook wat sterke staaltjes van D4 en een hard vechtend D5 was het de beurt aan ons in een bruisende Boei Arena. Het publiek stond met overweldigend volume aan te moedigen, zelfs nog voordat we begonnen waren. Het basketbalbord aan de tribune bij veld 3 kreeg een pak rammel dat zijn weerga niet kende, wij speelden op veld 2..

Eerste setje liet een relaxed beeld zien. Onze tegenstanders waren allemaal zoals jonge blom Tineke opmerkte: 'wat een jonge meiden'. De pass lag in het begin niet goed en Jet moest zich in allerlei bochten rennen en krioelen om er nog wat van te maken. Het afmaken lukte daardoor ook nog niet zo mooi als het kan zijn en zo kabbelde het voort. De rally’s waren minder snel afgelopen dan we soms dachten en de Haarlemse dames kwamen dichterbij. Maar met 25-19 werd het eerste bedrijf afgesloten.

Spaarnestad maakte een voorsprong aan het begin van de tweede set door goed serveren en foutjes aan de gele kant. Een time-out van Annemarie op 7-6 achter zette de meiden weer op scherp. Met een flink stappie meer werd er netjes gepasst en kwam er duidelijkheid achterin. Daardoor ging de rest ook mooier draaien. Met name Tineke accelereerde excellent en liet een paar harde poepies ruiken op de buitenkant. De Haarlemse dames kwamen er nagenoeg niet meer aan te pas: 25-14.

Drie nieuwe speelsters in het veld, even wennen wel. Coach Jet wees op de compacte formatie van de tegenstanders, geen middengat dus, maar ballen ver achterin spelen met name in de hoeken. Het team kwam in het 2e deel van de set lekker op stoom en maakte ook part III af met 25-18.

In de vierde set werd Inge als groot voorbeeld gesteld met haar snelle harde knallers en mooie lobbige geplaatste aanvallen. Afwisseling ook in de service, daar hadden de gasten moeite mee. Iedereen raakte geïnspireerd en we hadden bovendien geluk en wind mee, het ging lekker en we konden ons ook weer verstaanbaar maken want H3 was uitgebald. En zo haalden we de meet met 25-9 en een 4-0 overwinning. Op naar volgende week vrijdag in Nieuw Vennep.

En ja! Voor het eerst voltallig aanwezig, én de camera mee, én de sponsor in da house: dusss op de foto!!

Bron: mi

Volg Atalante Vinkeveen