Vinkeveense plassen 2

Overwinning voor Atalante dames 3!!
01 november 2009

Woensdag 28 oktober om 20.00 Atalante dames 3 tegen VCH DS7.
Het begon al goed.. de bedoeling was dat we om 18.45 zouden vertrekken. Twee ploegen: een Vinkeveense auto en een Mijdrecht auto. De ene na het andere telefoontje ging heen en weer tussen de twee auto’s. Xuee was vergeten dat we een wedstrijd hadden en had toevallig ook nog de shirtjes.. haar vader staat altijd klaar voor een potje volleybal kijken, dus die kwam Xuee + shirtjes + support afleveren. Suzanne had zich verslapen en was vergeten dat ze opgehaald werd bij de Esso. Maar goed, al met al zijn we heel aangekomen in de Fanny Blankers Koenhal.

VCH DS7 was 7de in de stand en wij 6de, dus de wedstrijd moest gewonnen worden. De eerste set moest de motor nog een beetje op gang komen. Al gauw kwamen we erachter dat de scheids behoorlijk partijdig was. Annike stond volgens hem te schermen, ook al stond ze mid-achter, dus puntje voor de tegenstander. Een paar mooie set-ups van Xuee en smashes van Tanja zorgden ervoor dat deze set voor ons was! Het was spannend, maar toch 1-0 voor ons! Hiep hiep, hoera!

2de set ging beter. Het is duidelijk dat we steeds meer een team worden, vorige wedstrijden was het probleem dat we niet op elkaar ingespeeld waren. Maar iedereen wist z’n plek, schreeuwde er op “los” en pakte de ballen. Iedereen is gemotiveerd! Tanja moest deze set er helaas uit vanwege een pijnlijke enkel. Dankzij de aanvalstraining van Frans vorige week donderdag waren we lekker aan het aanvallen. Een goede pass à set-up à en BOEM! Weer een punt. Deze set verloren we een aantal punten doordat de scheids vond dat we touché hadden bij een aanval van de tegenstander. Hij had niet helemaal gelijk. Ook kregen we te horen dat onze opstelling niet klopte... Hmm, juist?? Ondanks dat, hebben we ook deze set gepakt. Hup, hop, hap, hep, hip, heup, hiep hiep hoera! 2-0!

3de set waren we eventjes ingedut. Niet echt slim.. maar toch kwamen we er bovenop. Deze set heeft Mariska een beetje voor veger gespeeld, al de hele wedstrijd trouwens. (Bijna) alle ballen werden van de grond gehouden, en worden afgemaakt. Dit keer ging de scheids te ver met een fout.. er waren al enigzins irritaties opgelopen tussen ons team en de scheids. Maar nu was het zo dat Frans het niet eens was met de scheids en daar dus wat van zei. Waarop de scheids tegen Malou begon te klagen met de woorden: “Je krijgt een waarschuwing voor je coach, hij is heel heel irritant!”. Tja, wat kan je daar nou over zeggen? Ook deze set gewonnen: 3-0!

De laatste set ging wat minder, we hadden een redelijke achterstand opgebouwd van 14-6.. Even een time-out aangevraagd, en er weer voor gaan. Dat was een goede zet, we kwamen weer helemaal terug. Dat betekende dat het lawaai in de zaal ook weer omhoog ging vanwege het geklap en geschreeuw :). Waarop de tegenstander zenuwachtig werd en dus minder goed ging spelen. Onze tactiek: mooie grondacties van Maris, harde middenaanvallen van Annike, tactische prikballen van Xuee, Suuz d'r mooie smashes, Malou en haar diepe smashes, goede passen van Denise, harde smashes van Tanja en de tactische middenballen van Lisa zorgden ervoor dat we ook deze set gewonnen hadden.. Hup, hip, hep, hop, huip, heup, hiep hiep hoeraaaa! 4-0 en 4de in de ranglijst! :) :) :)

Onze volgende wedstrijd is op 6 november, 20.00 in De Boei.. Dan weer even winnen!

Groetjes, Lisa

Bron: Lisa