Scholentoernooi 2014

D1 frustreert zichzelf in Almere
02 november 2009

Dit weekend was de tegenstander van Dames 1 van Atalante het eerste damesteam van VC Allvo -Almere. Ietwat later dan gepland begonnen Loes Kuijper, Mirjam van der Strate, Nancy  Lijten, Susan Heijne den Bak, Irma Schouten en Carin van Tellingen aan de wedstrijd met Marlieke Smit als libero. In de eerste set was de sfeer goed en ontspannen. Ondanks het feit dat het spel niet geheel foutloos ging, was de winst relatief gemakkelijk voor Atalante (17-25).

In de tweede set begon het; het team ging zichzelf in de weg zitten waar de tegenstander goed van kon profiteren. Het team herpakt zich nog maar helaas te laat. Na een inhaalrace geeft Atalante alsnog de winst uithanden (25-22).

Het publiek van Allvo heeft inmiddels door dat hun eerste damesteam punten kan gaan pakken en begint lawaai te maken. Dit heeft een negatieve invloed op de Vinkeveense dames. Ook de derde set glipt door hun vingers (25-20).

Het geloof is inmiddels verdwenen en met wat laatste stuiptrekkingen wordt ook de laatste set verloren (25-20).

Atalante heeft een week om zichzelf flink aan te pakken en te zorgen dat het vertrouwen in zichzelf en in elkaar terugkomt. Aanstaande vrijdag om 20.00 uur staat de nummer drie, LoVoC uit Loosdrecht, op hen te wachten in de Boei in Vinkeveen.

Bron: Astrid