Scholentoernooi 2014

Vaag wedstrijdverloop bij Heren 2
07 november 2009

Wat de afgelopen weken duidelijk was, was deze wedstrijd vaag. Vaag was het wedstrijdverloop, vaag waren de wissels. En vaag taalgebruik.

Kent u dat: vaag taalgebruik? Laatst in het nieuws, nu op het veld en langs de lijn: vaag taalgebruik. Laat ik dit verslag in het vaagste taalgebruik neerzetten, zeg maar. Heren 2 dacht dinsdag al na over hoe ze deze wedstrijd zouden aanvliegen, zodat we de 4-0 overwinning konden aftikken. Als coach en trainer vind ik dat goed. Het is goed om een beleidsbeleid te hebben dat ervoor zorgt dat je dicht bij jezelf blijft, zodat je je eigen ding kan doen.

Nadat we de vorige wedstrijd een plekje hadden gegeven, was het inregelen van het team voor deze wedstrijd makkelijk. We begonnen dan ook met de beste groep in het veld in principe. Na twee personen van de tegenpartij begroet te hebben die mij nog kenden van de junioren, ik hun niet, maar het was dan ook al 25 jaar geleden :-( (moet ik nog een plekje geven). De eerste set ging van start, en we waren best wel goed, ons duurzaam passwerk was goed genoeg om de aanval te faciliteren. Hierdoor zaten we in onze kracht en werd het 25-7.

De tweede set gingen we marktconform spelen, de stakeholders in het veld bleken toch in een spagaat te zitten waardoor bijna niet aan de randvoorwaarden kon worden voldaan. Maar dit team nam op tijd zijn verantwoordelijkheid, en dus was het 2-0 (25-20). De derde set leek een kopie van de eerste, we hadden weer het momentum en waren pro-actief out of the box aan het denken en spelen. Dus 25-9, 3-0.

3-0 voor en dan een vierde set, werd een ontdubbeling van het beleid doorgevoerd. Iedereen moet goed kunnen spelen, ook al blijf je dicht bij jezelf. Maar zo een vierde set blijft lastig, of je er linksom of rechtsom naar kijkt, je moet toch je ding doen. En dat deden we. We hebben deze wedstrijd met 4-0 (laatste set: 25-21) afgetikt.

Wat er nou zo vaag was? Bekijk de setstanden maar, de tegenpartij speelde constant, en wij?!?!? Wij gaan de vage taal uit onze trainingen bannen, zodat we alle neuzen dezelfde kant op hebben. Deze wedstrijd hebben we voor Bob Bakker gewonnen, hij kon er niet bij zijn, en beloofd is beloofd.

Bron: Erik R

Volg Atalante Vinkeveen