D1 trekt weer aan het kortste eind
08 november 2009

Vinkeveen – Dames 1 van V.V. Atalante moest afgelopen vrijdag spelen tegen het als tweede geplaatste LOVOC D1 uit Loosdrecht. Het team gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame had de vorige wedstrijd in Almere helaas verloren met 0-4.

Het team van trainer/coach Sjaak Immerzeel moest het deze wedstrijd nog steeds doen zonder de geblesseerde Marleen Sondermeijer en zonder Suzanne Heijne. Daardoor had Atalante nog maar één wissel op de bank zitten die avond en moest het doen met minder aanvalskracht.

De eerste set werd er gespeeld met Irma Schouten op de plaatst van spelverdeelster. Op midden stonden Carin van Tellingen en Loes Kuijper, op buiten speelden Astrid van de Water en Mirjam Nancy Lijten. Op de libero positie stond Marlieke Smit en de diagonaalpositie werd ingenomen door Mirjam van der Strate.
De wedstrijd werd begonnen met frisse moed. Er werden al snel enkele punten gescoord aan de zijde van Atalante. Atalante leidde lang de set maar verloor de concentratie, waardoor de tegenstanders de kans kregen om terug te komen. Hierna werd het te rommelig aan de kant van Atalante en werd er niet genoeg gebruik gemaakt van de gaten in het veld bij de dames van LOVOC. Hierdoor kwamen de dames van LOVOC langszij en lieten de dames van Atalante de koppen teveel zakken. Met een wissel van de diagonaal werd er nog een opening gezocht om te scoren met Irma Schouten. Helaas konden de dames van Atalante zich niet meer terug herwinnen in de wedstrijd en verloren de set met 25-21.

De tweede set werden de dames van Atalante feller, er moest nu wat gedaan worden. Deze set moest worden gewonnen. Weer begonnen de dames van Atalante heel goed en liepen met een kleine voorsprong uit op de tegenstanders. Helaas kregen de Atalanter dames meet tegenstand aan het net door een dicht blok van de LOVOC dames. Hierdoor bleven veel punten uit en moesten de dames van Atalante veel punten inleveren bij de tegenstanders. Een peptalk van coach Sjaak Immerzeel bracht weer even de vechtlust terug. De dames moesten zich voor 100% gaan inzetten en veel gevarieerder spelen. Heel langzaam ging het beter en kwamen ze terug. Maar wanneer de dames van Atalante de 20 gepasseerd waren, ging het weer mis. De laatste punten konden de dames niet binnen halen en de set werd alsnog nipt verloren met 25-23.

De derde set wisselde Mirjam van der Strate en Nancy Lijten van positie. Aan het begin van de set werden genoeg punten gehaald en werd er lang met een kleine voorsprong gespeeld. Aan het eind van de set zakte de Vinkeveense dames weer in, coach Immerzeel probeerde via een wissel (Janine voor Nancy) even het tij te keren. Hierdoor werd de hoop van de dames vergroot door de aanvalskrachten van Irma Schouten. Een aantal punten werd gescoord. Daarna stond het blok van de tegenpartij weer op scherp en werden veel punten binnen de lijnen van Atalante gescoord. Het niet kunnen afmaken van de ballen en de frustraties die daardoor loskwamen, heeft deze set parten gespeeld. Ook deze set werd door Atalante verloren met 25-22.

De vierde set, dan maar de laatste punt binnen halen! De dames van Atalante zetten alles op alles om dit punt binnen te gaan halen. Met een rommelige set maar met een groot portie vechtlust kwamen de dames vooruit. Lang bleven ze dicht bij het puntenaantal van LOVOC staan. Aan het einde van de set kwamen de dames goed terug en gaven de punten niet meer zo snel weg. Door goede tactische time-outs van coach Sjaak Immerzeel werd geprobeerd om het team van LOVOC te verwarren. Uiteindelijk lukte het de dames met hun vechtlust om de vierde en laatste set te winnen met 28-26.

Volgende week mag het damesteam van Atalante spelen tegen Wilhelmina D1 in sporthal Schuilenburg te Amersfoort. De eerstvolgende thuiswedstrijd is vrijdag 20 november om 20:00 uur tegen Vanetie Casting D2 uit Amsterdam.

Bron: Marlieke

Volg Atalante Vinkeveen