De eerste wedstrijddag van de Mega mini’s
08 november 2009

Omdat er meer kinderen van plan zijn te gaan spelen is er een 7e (!) miniteam opgegeven. Ja wat groeit  de jeugdafdeling! De bedoeling was dat we gingen spelen met Anouk, Maaike, Mark en Lisanne. Helaas kwam het niet uit met de zwemlessen van Mark en Lisanne en gingen Judith (dochter van Duncan) en Eva (dochter van Ingeborg – D4) mee.

De eerste wedstrijd was tegen SAS. Zo te zien ook een vrij nieuw team en het spelletje ging ook leuk gelijk op. Wel blijven het lieve meisjes en speelden de bal netjes in de handen terug van de tegenstanders. Maar dat deden de tegenstanders ook. De punten werden verdeeld. Een prima wedstrijd om er in te komen! Dat vangen ging wel goed, maar dan moet je ook nog na elke bal doordraaien. Dat is wennen.. gelukkig staan daarvoor de ouders ook aan de kant om dat te roepen!

Voor het begin van de tweede wedstrijd nog wel even duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is om in de handen van de tegenstander te gooien, maar juist daar waar ze niet staan. Zoek de gaatjes! De tweede wedstrijd was wel de topper van die dag! Atalante Mega Mini’s tegen de Atalante Ministars! Weer een erg leuke wedstrijd. Er werd aan beide kanten fanatiek gestreden! In de eerste set waren het de Ministars die net aan het langste eind trokken. Door alle gezelligheid vergaten de Mega mini’s het advies “de gaatjes zoeken”. Maar bij het begin van de tweede set  kregen ze opnieuw de opdracht. Dat was de succesfactor! Eva gooide de ballen mooi achterin, Judith had vooral de zijkanten gevonden. Anouk prikte de ballen net over het net en Maaike had het middengat ontdekt! Dit resulteerde in een ruime zege in de tweede set. Dus de punten werden weer verdeeld.

De derde wedstrijd tegen Allides was een niveau verschil. Dit team hoorde met hun mooie pass ballen eigenlijk een poule hoger (in de poule van de Ukketoppers). Maar ondanks het niveau verschil wel goed gespeeld. Door deze wat pittigere tegenstanders zetten zij ook een tandje bij. Wel ruim verloren.

De laatste partij was tegen VVO. De meiden waren wel wat moe gestreden en in de eerste set liep de tegenstander erg snel uit. In de tweede set kwamen ze nog wel sterk terug. Lange tijd was het 2-2, maar net voor de zoemer scoorde VVO nog een punt. En werd ook deze set verloren. Al met al kijken de meiden terug op een erge leuke dag. Nog even de eerste reacties van Maaike, Anouk, Eva en Judith:

“Ik vond het leuk om in de  gaatjes gooien”

“Wel waren die blauwe erg groot en sterk.”

“Ik vond het leuk om alleen in het veld over te blijven en vooral als ze me dan gaan aanmoedigen door je naam steeds te roepen”  (Dat vonden ze eigenlijk allemaal wel!)

“De leukste wedstrijd was tegen de ministars”

“We willen de volgende keer weer!”

Maaike en Anouk zijn het erover eens dat Eva en Judith moeten blijven spelen!! En nog een leuke opmerking van Maaike toen de bal bij haar op de grond kwam: “Waarom moet ik eruit? Ik pakte die bal toch niet? “

Bron: Inge