H1 pakt 1 puntje van de nummer 3
19 november 2009

Het beloofde een spannende wedstrijd te worden, de als 2de geplaatste A-side mannen van Atalante H1 speelden uit tegen het 3de geplaatste Spaarnestad H3. Door het ontbreken van Martijn was Erik ingeschakeld om het gat op te vullen. Met een terleurstellende 3-1 namen de heren slechts 1 punt mee naar huis uit een wedstrijd waar veel meer had ingezeten.

Aan de start van de eerste set begon Sven op de bank terwijl de anderen ietwat onwennig het veld in stapten. Dat was volgens de heren te wijten aan het feit dat het spelen op zaterdagmorgen niet voor hen is weggelegd. De stand ging gelijk op, maar door een aantal foute services op rij nam Spaarnestad de leiding en behield deze waardoor de set in eindigde 25-21.

De tweede set kende een slechte start voor de A-side equipe en er werd al gauw tegen een achterstand van 5 punten aangekeken. Hierdoor moest bij een stand van 6-1 de eerste time-out al worden genomen. Dit bleek niet voldoende en Sven werd het veld ingehaald om verandering  te brengen. Maar het was te laat, het zelfvertrouwen was weg aan de zijde van Atalante. De set eindigde in een teleurstellende 25-14.

De derde set werd de opstelling behouden zoals men de 2de set was geëindigd. Na een moeizame start begon het langzaam aan weer te lopen, het kwam alleen te laat en de set werd verloren met 25-19. Maar met meer zelf vertrouwen werd er uitgekeken naar de laatste set, want die moesten we pakken.

Met frisse moed werd gestart, maar al gauw bleek dat ze het ons niet makkelijk gingen maken om nog een punt mee naar huis te nemen. Tot onze schrik stonden we al snel weer achter, maar nadat  halverwege de set het ritme was gevonden werd deze achterstand ingelopen en  met 20-25 afgesloten. Het enige punt is genoeg om nipt de mooie 2de plek te behouden.

Vrijdag zal er worden gespeeld tegen het als 6de geplaatste VV Amsterdam H3, maar met slechts 5 punten verschil tussen de beide teams belooft ook dit een spannende pot te worden.

Bron: Rick dG