Selectietraining zondag 22 november
22 november 2009

Tim en Jessica van JB1, Remco van  JC1 en Fieke en Richard van JC2 hebben eind september meegedaan met de selectiewedstrijd van de NeVoBo. Best spannend alllemaal maar we werden alle vijf geselecteerd. We moesten vele leuke oefeningen doen en je reactie en actie werd erg op de proef gesteld en dat was voldoende om mee te mogen doen met de selectietrainingen van de regio. Je hoeft eigenlijk helemaal niet echt goed te zijn want ze kijken eigenlijk ook een beetje naar of ze je nog volleybaldingen bij kunnen leren.

Omdat we met zijn vijven geselecteerd zijn hebben we met de ouders een poultje kunnen opzetten met het halen en brengen. Fiek, Remco en Richard kunnen met elkaar poulen, Tim en Jessica poulen ook met zijn tweeën. 15 zondagmorgens worden we om 10 uur verwacht op het veld in Diemen. De eerste paar zondagen was het in de sportzaal maar nu hebben ze een soort opblaashal neergezet voor ons. We trainen twee uur erg fanatiek en het is erg leuk en heel leerzaam. Op 22 november hebben we een tussentoernooi gehouden met de andere regio's die aan selectietraining doen. we speelden in Hilversum, waar een erg grote zaal staat met wel 6 speelvelden. We speelden tegen de regio's Huizen, Heerhugowaard , Wormer en Hilversum. Erg leuk eigenlijk allemaal, ieder rayon heeft een eigen shirt kleur. Wij spelen in het oranje.

Het spelen gaat echt erg leuk. We zijn al aardig een rayontaem geworden en kunnen leuk met elkaar spelen. Er moet bovenhands geserveerd worden, diverse aces worden er gemaakt en ook veel fouten worden er gemaakt maar we zijn er met ze allen om er beter van te worden. Ook de Nederlandse volleybalschool heeft vandaag  een paar teams laten spelen.

Nu gaan we nog tot begin maart  iedere zondag trainen en dan hebben we 7 maart een slottoernooi.

groetjes van alle selectie spelers

Bron: Fam Van der Spoel