Minidag 24-9-22

D2 pakt 4 punten met geroutineerd spel
29 november 2009

Deze week speelde Atalante D2 als enige Atalanteteam een wedstrijd en wel op zaterdag 28-11 tegen VCH D3 in Hoofddorp, de nr 5 uit de poule. Ruim op tijd was de Oudenallen-Haaxman equipe in de sporthal ondanks de wat rommelige logistiek vooraf. VCH D4 speelde voor ons en sleepte er een 4-0 uit en verzekerde daarmee hun plek in de top 4, naast VHZ, Roda en Atalante.

Het gaat in onze poule om een sterke top 4, maar de nr 5 wilden we zeker niet onderschatten. De training ervoor hadden we veel getraind op beweging in de service pass, dat liep in de 1ste set dan ook wonderwel. Verdeler Jet Feddema kon de aanvallers keurig aanspelen en het ene na het andere punt draaide om op het telbord. Met name de aanval door het midden met niet een klein balletje vóór maar juist een doorloopballetje achterover sterk uitgevoerd door Joke Ruizendaal was een grote verassing voor de Hoofddorp dames. Aanvallend was Atalante echt de meerdere: 11-25.

Set twee ging voort met de zelfde samenstelling, Natalie van Scheppingen en Tineke Vellekoop op de buitenkant, Kellie Bocxe en Joke Ruizendaal op het midden, Jet Feddema als verdeler en Annemarie Bakker op de diagonaal. VCH kwam duidelijk meer in haar spel en lange tijd ging het gelijk op. Een leuke strijd waarin Kellie Bocxe liet zien zich steeds beter thuis te vielen in haar nieuwe team. Aanvallend maar zeker ook blokkerend nam ze menig puntje voor haar rekening. VCH zette 2 wissels in, speelsters van het hoger geplaatste D4, en reglementair gezien is daar niks mis mee. Tegen de twintig werd het erg spannend en werden 2 wissels aangevraagd aan Vinkeveense zijde. De scheids begreep het niet helemaal en kende slechts één wissel toe. Verder was er nog zo’n dubieuze in-uitbal die in Vinkeveens nadeel werd beslist, en toen verloren de dames de set met 25-23. Een tegenvaller maar zelf hadden we iets minder foutjes moeten maken dan was het niet zo kielekiele geweest.

Inge Bakker en Annemarieke Wijnands kwamen in de basis en het team begon geconcentreerd en nog meer gemotiveerd aan de derde set. Geweldige service beurten van Kellie Bocxe, Annemarieke Wijnands en Inge Bakker maakten dat we flink wat afstand konden nemen. Ondanks de ‘sterkere’ opstelling van VCH waren de patronen aan Vinkeveense kant duidelijk. Er werd goed gecommuniceerd bij straight 1-2-3-tjes en ook bij afdwalers, kortom echt super solide spel: 15-25.

Dat gaf een goed gevoel en met de zelfde spirit startte set 4. Die ging weer iets meer gelijk op, met leuke spannende rally’s tot gevolg die toch meestal in het voordeel van de Oudenallen-Haaxman equipe uitvielen. Het geroutineerde geelgroene team maakte een zelfverzekerde indruk en met 19-25 werd de laatste set gepakt. Met deze 3-1 overwinning staan de dames op een tweede plek, hoewel de nr 4 Roda, twee wedstrijden minder gespeeld heeft en er in feite beter voor staat. Dinsdag 8 december spelen de dames om 21:00 tegen deze sterke rivaal. Alle support is welkom!

Bron: mi