D2 sluit het jaar af met 8 punten in 1 week
15 december 2009

Afgelopen week speelde de Oudenallen-Haaxman formatie de laatste twee wedstrijden van dit jaar. Op de trainingsavond, ontmoetten ze op de verzette wedstrijd de nummer 1, RODA 1 uit Amstelveen. Dan op de vrijdag volgde de wedstrijd tegen Oradi 1 uit Kudelstaart. Beide partijen werden gewonnen waardoor Atalante zich wat sterker nestelt bij de eerste 4!

Op de dinsdag 10 december begon de Vinkeveense formatie zonder Annemarie Bakker, die ergens in Zuid Amerika rondtrekt, en met invaller Annike van Kouwen. Trainer en ook coach van dames 1, Sjaak Immerzeel was die avond beschikbaar om het coaching werk op zich te nemen.

Het team begon erg gespannen aan de wedstrijd. Er werden onnodige fouten gemaakt, waardoor het al snel tegen een forse achterstand aankeek. Middels de time outs van Immerzeel kwamen de dames wel goed terug, maar de afstand was te groot en verloren de meiden de set met 18-25. Ook in de tweede set begonnen de Vinkeveense dames weer matig. RODA vond vooral in de hoeken en langs de zijlijnen de gaten in het Atalante bolwerk. Ook nu kwam het team na enkele wissels wel weer terug, maar weer net niet tijdig genoeg. Ook deze set verloren met 20-25.

Na een duidelijke speech van coach Immerzeel en nog wat wisselingen in het team ging Atalante dit keer wel vanaf begin af aan gelijk op. Het liep beter, de pass kwam beter bij setupper Jet Feddema, die de aanvallers prima kon bedienen. Vooral Annemarieke Wijnands en Kellie Boxce scoorden erg veel punten met hun harde buitenaanval en Joke Ruizendaal met haar tactische middenaanval. Aangevuld met een sterke service serie van Inge Bakker en goed verdedigend werk van Marjan Blenk maakte het dat Atalante de set net naar zich toe kon trekken. (25-23)

Toen was het team los en de tegenstanders vielen erg terug. De Oudenallen/Haaxman delegatie had de spirit te pakken en stoof door. Het speelde solide het eigen spelletje en won de laatste twee sets met 25-10 en 15-10. Een knappe 3-2 overwinning op een team wat nog maar 3 sets in hele competitie had verloren!

Dan vrijdag 13 december. Ditmaal was Oradi 1 uit Kudelstaart aan de beurt. De Oudenallen-Haaxman formatie kon ditmaal naast Annemarie Bakker ook niet beschikken over Joke Ruizendaal. Gelukkig was Annike van Kouwen wederom bereid om in te vallen.
Het werd een hele andere wedstrijd dan op de dinsdag. Was het dinsdag een gelijkwaardige tegenstander, ditmaal was het een wat minder sterk team. De Vinkeveense dames moesten omschakelen en hun concentratie er goed bij houden om niet mee te gaan doen met het spelletje van de tegenstander. Er werd bij vlagen goed gespeeld, maar ze hadden ook zeker mindere momenten.

Ditmaal was het Jet Feddema die met een gevarieerde serve veel scoorde en waren het aanvallers Tineke Vellekoop, Annike van Kouwen en Natalie van Scheppingen die met hun aanvallen menig punt bij een sprokkelden. In de eerste set boden de Kudelstaartse dames nog aardig tegenstand met vooral hun middenaanval. De eerste set werd 25-15. Daarna zetten Atalante een tandje bij en had het als doel om de tegenstanders onder de 10 te houden wat met 25-10 en 25-11 net niet lukte. In de laatste set kwam Oradi wel wat terug, maar halverwege zette Atalante weer een tandje bij en won de laatste set met 25-16.
8 punten in 1 week is een mooie score om het jaar mee af te sluiten! Op 8 januari 2010 komt het tweede dames van Atalante pas weer in actie tegen een van de hekkensluiters, Kombysport 1.

Bron: Inge