Minidag 24-9-22

Scholentoernooi 2014

Atalante Heren 1 verslaat koploper
21 december 2009

Donderdag 17 dec. moesten de A-side mannen uit Vinkeveen een inhaalwedstrijd spelen tegen het als vierde geklasseerde VHZ Heren 1 uit Nieuw Vennep. De mannen van Atalante staan op een mooie tweede plek in de 1e klasse, maar de winst bleek uiteindelijk moeizaam te pakken. Met drie maal een set met het kleinste verschil wisten de Atalante heren er ternauwernood een 3-2 winst uit te slepen.

De volgende dag 18 december stond al weer de volgende zware klus te wachten, Martinus heren 4 kwam op bezoek, het team dat zonder verliespartij fier bovenaan de ranglijst prijkt. Zozeer zelfs, dat het gat tussen deze nr 1 en Atalante was gegroeid tot 9 punten.

Met een sterke basis werd er gestart, Robert Hardeman en Bas v/d Lubbe op de middenpositie, Leonard de Jong en Rick de Groot als buitenaanvallers, Erik Verbruggen in de diagonaal met spelverdeler Frans Roos. Juist deze wedstrijd viel alles op z’n plek, aanvallend was Atalante duidelijk beter dan de mannen uit Amstelveen, die zozeer verrast waren door het sterke spel van Atalante dat de eerste set voorbij was voordat ze het wisten: 25-16.

Het was mooi om te zien dat de door A-side gesponsorde mannen niet verslapten in de tweede set en de stabiele pass wisten af te maken door verrassend snel aanvallend spel, waardoor ook de tweede set met 25-16 voor Atalante was. De derde set is meestal de meest lastige en een iets mindere concentratie zorgde ervoordat Martinus vaker wist te scoren. Maar door de uistekende coaching van Erik Raket wist Atalante de geringe voorsprong te behouden tot een keurige 25-22 winst. Ook in de vierde set gaf Martinus nog regelmatig tegengas, maar de punten zouden in Vinkeveen blijven, met een sterk slotoffensief werd Martinus zonder punten terug naar Amstelveen gestuurd: 25-21, een sterke 4-0 overwinning.

De achterstand op Martinus is hierdoor geslonken tot 4 punten, mogelijkheden genoeg dus in de tweede helft van het seizoen. Atalante start daarmee op 9 januari met een uitwedstrijd tegen de Spuyt in Amsterdam.

Bron: Frans