Minidag 24-9-22

Twee overwinningen voor Creavorm’s D3!!
25 december 2009

Na enige sneeuw vertraging (Zie sneeuwpoppen bouwen, sneeuwballengevecht, treinstoringen enzovoorts) is hier dan het stukje van de afgelopen twee wedstrijden..

Op Woensdag 9 december 2009 om half acht moeste we spelen in Hoofddorp, tegen VCH Dames 6. Dit team staat een na laatste in de lijst. Dus natuurlijk dachten we er makkelijk over.

Het begon al goed die avond. De mijdrechtploeg kwam iets later de kleedkamer binnen en gelijk werd er medegedeeld dat zowel Mariska als Xuee hun schoenen waren vergeten. Tanja en ik waren handdoeken vergeten, Malou schoon ondergoed en Ingeborg haar spelerskaart. Na wat geregel en gedoe heeft Mariska schoenen van Regie mogen lenen, Xuee kon schoenen aan van Ingeborg en Ingeborg heeft haar nummer kunnen achterhalen. Kortom volgende keer maar even een checklist te maken voor de nodige spullen voor een wedstrijd.

De wedstrijd zelf ging moeizaam, we verloren de eerste set met 21-25. Het is nu al minstens twee jaar een “bijna-traditie” om de eerste set te verliezen. Dus we hadden nog goede hoop.
De tweede set wonnen we met 25-19. Beetje weinig verschil zou je zeggen, normaal zouden we het ook beter gedaan hebben. En VCH dik ingemaakt hebben. Maar we hadden een beetje moeite met eigen spel, heel haastig werd er overgespeeld en de services gaven we een beetje cadeau.
De derde set werd weer gewonnen, maar nu met 25-15. Tanja had hier punt na punt geserveerd. Zeker wel 6 punten achter elkaar.
De vierde set hebben we jammer genoeg verloren met 25-22, op naar de vijfde.
Deze set wonnen we met 15-12!! Gelukkig maar, want we hebben het over een van de laatste waar we tegen moesten. Daar win je gewoon van. En dat hebben we ook gedaan!

De thuis wedstrijd..
Deze vond plaats op vrijdag 18 december 2009 om acht uur in de Boei.. Weer tegen VCH, maar dit keer tegen dames 7. Deze dames staan helemaal onderaan in de stand. Dus lekker spelen en winnen! Vandaag was het ook weer voor het eerst sinds tijden dat iedereen er was.. gezelligheid dus..

Set 1, jaaaaa je leest het goed!! Hebben we gewonnen! Schrijf ik hierboven nog over een traditie van al bijna twee jaar.. hebben we die maar even verbroken deze wedstrijd. J Deze set had een stand van 25-23, wel een beetje krap. MAAAR we hebben ‘m gewonnen. Er heerste een lekkere sfeer in het team, goed samenspel.

De tweede set.. hebben we weer gewonnen. Deze set ging met pieken en dalen. Zo stonden we 8 punten voor en zo stonden we er weer 2 achter. Maar toch gewonnen met 25-18. Mariska had mooie passes, Xuee top set-ups & Annike maakte ze af met een harde BOEM.

Set nummer drie, het word bijna saai, maar ook deze wonnen we. 3-0, de wedstrijd dus gewonnen. Dit keer was Denise degene die top serveerde en achter elkaar punten maakte. Dat zorgde voor een goede voorsprong. De stand werd 25-20.

De vierde en dus de laatste set ging goed, lekker ons eigen spel, enthousiasme & power. Dit keer moest Denise set-uppen en had Xuee even een break. Mariska was overal in het veld te vinden, onze “redder in nood”, Suzanne had mooie inval-setups, Malou en Annike waren goed bestand tegen de gigantic boom aan de overkant. (De tegenstanders hadden een groot, lang meisje in het midden). En Tanja, die had de harde smashes! De finishing touch..

Om een lang verhaal kort te maken.. we hebben de laatste twee wedstrijden van het jaar gewonnen. Mooie afsluiting en ons plaatsje op de vierde plek weer terug.

Voor iedereen, Fijne feestdagen en een gelukkig, sportief en gezond nieuwjaar!!

Groetjes, Lisa

Bron: Lisa