D1 knalt goed het nieuwe jaar in!
10 januari 2010

Volendam - Zaterdag 9 januari gingen de dames van Atalante gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame naar Volendam om daar de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar te spelen tegen MOVE. Atalante staat op de 7e plaats en MOVE op de 11e plaats in de competitie. Atalante is weer in de “winning mood” dus vol goede moed werd er aan de wedstrijd begonnen.

Coach Sjaak Immerzeel begon met Marlieke Smit als libero, Astrid v/d Water op de diagonaal, Loes Kuijper en Mirjam v/d Strate op de buitenkant, Irma Schouten als spelverdeelster en Suzan Heijne en Carin van Tellingen op de middenpositie. Nancy Lijten was afwezig ivm een heerlijke vakantie en Marleen Sondermeijer moest helaas afzeggen ivm een blessure die zij heeft opgelopen. Gelukkig waren Inge Bakker en Joke Ruizendaal uit D2 bereid D1 te versterken deze wedstrijd. De eerste set werd goed begonnen, er werd ontspannen gespeeld, lekkere aanvallen van Mirjam en een goede servicebeurt van Loes. Het resultaat was dan ook 25-11 voor Atalante.

De tweede set is op een of andere manier elke keer weer een lastige voor de Vinkeveense dames. Het begin gaat goed maar na een aantal punten gaat het mis en krijgt de tegenstander de overhand. Ook deze keer was dit weer het geval. Sjaak probeerde dit halverwege de set te voorkomen door Inge en Joke in het veld te wisselen. Ondanks de goede inzet van Joke op het midden en goed verdedigend werk van Inge kon het team niet voorkomen dat de tweede set weer verloren werd, deze keer met 18-25.

De derde set moesten de dames zich even over de tweede set heen zetten en het enthousiasme proberen terug te vinden. Gelukkig lukte dat vrij snel. De passes werden goed gebracht door Marlieke, waardoor Irma haar aanvalsters goed kon bedienen. Astrid en Loes scoorden goed op de buitenkant en Suzan en Carin op het midden. Mirjam haalde met haar ingehouden slag ook een aantal punten binnen. De meiden kregen weer plezier in het spel en mede door de aanmoedigingen van Inge en Joke werd deze set weer gewonnen met 25-20.

De laatste set verliep in het begin weer wat lastig en de dames moesten een kleine achterstand weg werken. De middenaanvalster van MOVE sloeg een paar mooie ballen waar Atalante geen antwoord op had. Inge werd ingezet op de buitenkant voor Mirjam om het team te versterken.
Halverwege de set sloeg de tegenstander bijna alleen nog maar 3-meter aanvallen. Om dit te doorbreken besloot Astrid voor een 3-meter aanval een blok te zetten, en hiermee scoorde zij direct een punt. Maar MOVE bleef maar doorgaan met de 3-meter aanvallen waarop Carin besloot ook een blok te zetten, ook zij scoorde hiermee direct een punt. Atalante kreeg de spirit weer terug en ging voor elke bal. Er werd zelfs een bal uit het naast gelegen speelveld gered waardoor nog een punt gescoord kon worden. Door een superinzet van de Vinkeveense dames werd de laatste set ook gewonnen met 25-18.

Dinsdag 12 januari spelen de dames een inhaalwedstrijd tegen Wilhelmina in Amersfoort. De eerstvolgende thuiswedstrijd in De Boei is vrijdag 15 januari om 20:00 uur. Atalante krijgt dan Sovoco D2 op bezoek.

Bron: Ca3