Scholentoernooi 2014

0 – 4 winst voor D1
13 januari 2010

Amersfoort – Dinsdag 12 januari 2010 moesten de dames gesponsord door Krijn Verbruggen Schoeiing- Grond en Baggerwerken en Haaxman Lichtreclame een inhaalwedstrijd spelen tegen Wilhelmina D1 in sporthal Schuilenburg in Amersfoort.

Het team van Sjaak Immerzeel begon met de opstelling waarmee op zaterdag 9 januari winnend was afgesloten. Nancy Lijten en Marleen Sondermeijer waren weer aanwezig om de dames naar de overwinning te schreeuwen. Atalante en Wilhelmina waren in de eerste set aan elkaar gewaagd. Na een kleine achterstand kon Atalante de stand gelijk trekken. Na goed verdedigend werk van alle speelsters, maar met name van Marlieke Smit en Mirjam van der Strate, kreeg Wilhelmina de ballen niet op de grond. Bij een voorsprong van 20 – 24 hoefden de dames van Atalante nog maar 1 punt te scoren. Wilhelmina deed hier nog alles aan om dit te voorkomen, maar de setwinst was toch voor Atalante met 23-25.

Na een peptalk van coach Sjaak Immerzeel werd de tweede set gedreven begonnen door Atalante. In het begin van de set kwam Atalante op een voorsprong van 5-0. Het was Wilhelmina die steeds terugkwam. Nancy Lijten kwam binnen de lijnen om de pass te verzorgen. Atalante kon mede hierdoor Wilhelmina aftroeven en kwam op een voorsprong. Wilhelmina bleef doorvechten om een setpunt binnen te krijgen. Maar door de goede service aan Atalantezijde kwam Wilhelmina passend in de problemen en de aanvallen die doorkwamen konden goed verdedigd worden. Irma Schouten wist het spel goed te verdelen zodat alle aanvalsters de nodige punten bij elkaar scoorden. Eindstand 24 - 26.

Atalante begon in de derde set wederom met een voorsprong. Verder werd er goed geserveerd, waardoor de voorsprong alleen maar groter werd. Loes Kuijper zorgde met een keiharde service voor veel punten en Astrid van de Water scoorde onder andere met een spetterende aanval een mooi punt. Heel geconcentreerd hebben de meiden van Atalante deze set uitgespeeld en Wilhelmina onder de 10 punten weten te houden. Eindstand 9 – 25.

De laatste set is altijd lastig bij een 3 – 0 voorsprong. Atalante was nog zeer geconcentreerd aan het spelen. Er werden veel ballen van de grond gehaald. Wilhelmina deed ook haar best om er toch nog een punt uit te slepen. Het was een zeer spannende set. De setstand bleef gelijk op gaan. Aan het eind van de set bracht coach Sjaak Immerzeel lengte binnen de lijnen en werd Carin van Tellingen, die in deze wedstrijd een groot aandeel had door haar goede service, vervangen door Marleen Sondermeijer. Dit had effect en door de lange en agressieve blokkering was het Atalante dat op setpoint kwam. Wilhelmina zorgde ervoor dat dit teniet werd gedaan. Hierna was het de beurt aan Wilhelmina om de set naar zich toe te trekken. Ook dit mislukte. Uiteindelijk was het toch Atalante die won met 26 – 28.

Een mooie overwinning van de dames die met vijf punten terug konden rijden naar Vinkeveen en hierdoor de aansluiting met de top gemaakt hebben. Vrijdag 15 januari spelen de Atalante dames om 20.00 uur in de Boei in Vinkeveen tegen SoVoCo. Misschien kunnen de dames binnen één week 14 punten in de wacht slepen.

Bron: Irm