Wederom 5 punten voor D2
24 januari 2010

Vrijdag 22 januari speelde de Oudenallen-Haaxman equipe tegen de nr 8 in IJmuiden.

De eerste set begon niet al te secuur maar dat hinderde niet. Het hobbelde gelijk op voort totdat de Vinkeveense ploeg de voorsprong nam en zonder al te veel problemen de set pakte met 16-25. In set twee werd gekozen voor een alternatieve opstelling, de twee middenaanvallers gingen op de bank en buitenaanvallers Tineke Vellekoop en Annemarieke Wijnands werden op de oneigenlijke positie ingezet. Een en ander vooruitlopend op de twee volgende wedstrijden waarbij lonkende witte skipistes zijn verkozen. Even wennen, vooral in het achterveld is de uitgangspositie flink anders en ook de blokkering op verschillende posities aan het net is intensiever. Maar het kon leien en na een aantal rally’s kwamen de gele dames steeds beter op gang. Ondertussen werd goed opgelet hoe de tegenstander zich opstelde. Als de spelverdeler voorin stond viel er een gat in hun midden, stond ze achterin dan juist niet. Buitenaanvaller Inge Bakker maakte er handig gebruik van door afwisselend rechtdoor achterin en dan weer het midden te bestoken met fikse aanvallen. De andere buitenaanvaller Natalie van Scheppingen was geweldig op dreef. Verrassend mooi hoe hard ze op bij voorkeur scherp aangespeelde set-ups kan heien: 17-25.

De equipe bleef staan in de derde set en de spirit zat er goed in. De sterke service van Natalie van Scheppingen hielp ook een flinke hand, menige reeks werd door deze kei op het telbord gezet, aangespoord door haar dochter mascotte Chanel natuurlijk. Er werd goed gecommuniceerd en gereageerd, de dames op het midden groeiden in hun blokkeringen, aanvallen en reacties. Met 10-25 werd de derde set bijgeschreven. In de vierde set was er een dip en tot de 15 bleef de Vinkeveense ploeg op 5 punten achter IJmuiden aan lopen. Na een time-out en wat serieuze woorden zette de yellow submarine alles op alles en ondersteund door veel vocaal geweld werd terug getroefd en ook dit laatste bedrijf tot een goed einde gebracht met 17-25. De scheidsrechter vroeg achteraf nog of het reglementair wel mag, zo veel herrie… (weet jij dat Roos?) Het hielp in ieder geval wel.

Ondertussen zien we in de top 4 dat VCH met 4-0 heeft verloren van de nr 1 Roda (13-59). Verder volgt op twee VCH (14-57), op 3 VHZ (13-52) en Atalante (13-52) op de vierde plek. Vrijdag speelt D2 tegen de nummer 10 om 21:00 in De Boei. Fotograaf Chanel maakte deze foto nĂ¡ de wedstrijd, ook weer een wat anders..

Bron: mi