Rabobank H2 doet weer mee..
26 januari 2010

Eindelijk dan. Een stuk tekst dat informatie geeft over Heren 2. Na diverse wedstrijden in een volledige dip te hebben geleefd, is er eindelijk een straaltje zon doorgebroken. Relativeren heeft een extra krachtenspel opgeleverd binnen de gelederen van heren 2.

Wat is verliezen van een wedstrijd als je dit vergelijkt met een ramp in Haïti?
Wat is verliezen van een wedstrijd als je dit vergelijkt met Afghanistan?
Wat is verliezen van een wedstrijd als je dit vergelijkt met de financiële crisis?
Wat is verliezen van een wedstrijd als je dit vergelijkt met het verlies van een baan?
Wat is verliezen van een wedstrijd als je dit vergelijkt met persoonlijk leed?

Niets, helemaal niets, een wedstrijd is maar een wedstrijd van 1,5 uur. Daarna aan de bar het ongenoegen wegspoelen, en alweer vooruitblikken op de volgende dag.

Waarom heeft heren 2 dit gerelativeer nodig?
1: teveel spelers.
2: teveel fouten.
3: teveel azijn in het veld.

"Wil een verstandig mens gelukkig zijn, dan moet hij zijn verstand leren relativeren." Soms is het nodig de persen stil te houden zodat het relativerende vermogen van heren 2 niet wereldkundig wordt gemaakt. Vandaar de lange afwezigheid van informatie van heren 2

Nu de wedstrijd. De wedstrijd was zoals elke een belangrijke, door verschuivingen en wisselingen, moesten we het deze wedstrijd doen zonder Ton Plomp, op vakantie gestuurd, en wel zover mogelijk weg. Dit om Ton de kans te geven volledig verfrist bij heren 2 te kunnen aansluiten. Wij zorgen ervoor om zoveel mogelijk wedstrijden te spelen als hij weg is. Ook moesten we het zonder Arjan Bakker stellen, hem hebben we op cursus gestuurd. Arjan zal als team manager terugkeren bij heren 2, om volgend seizoen, als grote roerganger heren 2 de divisie binnen te loodsen. Over blijft het voetvolk, de mannen die het moeten doen, zo ook deze avond.

Bob, ik ga er niet uit, Bakker. Duidelijk aanwezig als hoofdaanvaller, een zeer relativerend geluid, vooral met dames in de buurt.
Tim, de wannabe marinier, Ruizendaal, niet relativerend maar wel eigenwijs op de middenpositie, met de nare gewoonte de coach te blesseren.
Erik, Achilles, Verbruggen, sterk en krachtig op de buitenaanval, maar wordt door zijn eigen lichaam met beide benen weer op de grond gezet.
Rick, eigen baas, van der Linden, Als spelverdeler altijd de baas in het veld: (spel)Verdeel en heers.
Joost, te laat, Platijn, Langzaam maar zeker is deze alleskunner bij de tijd genoeg om in te zien dat te laat te laat is.
Leroy, de zwarte panter, Kuijper, zelfs als de tegenstander al juicht, krijgt dit talent of de bal keihard op de grond, of nog van de grond.
Bas, keflar, de Kuijer. Onverwoestbaar ondanks de vele slechte passes, blijft deze spelverdeler overeind.
Rein, erfenis, Kroon. Zijn erfenis uit zijn Wilnis volleybaldagen spelen hem soms nog parten. En alles zal hard aankomen, van een klopje begin van de wedstrijd tot aanval.
Erik, traint nooit, Raket, zo belangrijk als midden aan het net en zo waardeloos achterin, misschien dat trainen helpt.

Deze mannen deden dus de wedstrijd. Eerste set, goed werk, soms warrig, maar toch 25-21 voor de mannen van Atalante. Tweede set, Nog warriger, en rommeliger, ook moest Erik Verbruggen vroegtijdig het veld verlaten, door een terugkomende kuitblessure. Helaas verloren we dus meer dan de set 22-25. Derde set, een herhaling van de eerste, nu bleven de aanvallers iets koelbloediger en werd er harder gewerkt, net aan winst: 25-23. Doordat we zo goed aan het passen waren werd Bas gesloopt, voordat hij echt tot zij recht kwam. Rick moest het team weer leiden als een eigen bedrijf, dit werkte, redelijk mede omdat het team weet waar Rick toe in staat is als we hem hetzelfde flikken. Maar helaas waren de Velsenaren sterk geworden: verlies 17-25. Nog een set, de vijfde. Door Erik Verbruggen, nu in zijn rol als coach, de vijfde set in gemotiveerd. Geen tijd voor relativeren en frustreren. Wat er moest gebeuren was presteren. De vijfde set, over voordat die begon: 15-11, het was heren 2 die won, 3-2, we tellen weer mee.

Aanstaande maandag en woensdag heeft heren 2 wedstrijden, dit om zoveel mogelijk gebruik te maken van Ton zijn afwezigheid. Een zware week, maar heren 2 zal heren 2 niet zijn om gewoon dinsdag te trainen. (Hieronder wat actiefoto's van een week eerder..)

Bron: Erik R