H2: liberado por el Libero
26 januari 2010

Inderdaad, zo vernieuwend zijn we bezig als heren 2. Hebben we veel opstellingen en wissels doorgenomen en getraind, zo niet een opstelling met een libero. En wat een bevrijding voor Heren 2 was dit. Twee sets was het wennen, waarom pakt de libero zoveel? Waarom heeft ie een ander shirt? Waarom moet ik eruit? Toch goed om te doen. Heren 2 had wat scherpte nodig. Na een zinderende twee eerste sets,stonden we 2-0 achter, 25-15 en 25-23. De tweede set waren we er bijna, na een inhaalrace van 5 punten, drukt Allides het laatste punt erdoor.

De derde set kwam eraan, en de libero positie werd duidelijk, ook duidelijk werd het dat de set upper van Allides ons het leven zuur maakte. Tim pakte dit iets te marinier-achtig op, en sloeg de goede man, met de bal weliswaar, de bril van zijn neus. Badend in het bloed werd de set upper afgevoerd, 3 minuten waren niet genoeg om te herstellen. Nadat al het bloed was verwijderd, zag de wedstrijd er heel anders uit. Degelijk passwerk door de libero, set-uppen van Bas, en goede aanvallen zorgde ervoor dat deze set nipt werd gewonnen: 23-25.  De vierde set was daar. Libero Erik Verbruggen bracht de rust in de pass, Bas de Kuijer kwam aan set-uppen toe, Rick van der Linden stond zijn plek af aan Bas. Al deze ingrediënten zorgden ervoor dat wij sterk stonden te spelen. Allides had een nummer 7 die niet zeer goed bediend werd en daardoor niet goed kon aanvallen. Viel hij goed aan, dan verwerkte het blok menig bal. Resultaat 21-25. De stand nu 2-2.

De vijfde set altijd lastig: Allides had een dreun gehad, van 2-0 voor naar 2-2. Nu die vijfde set Bob neergezet op een nieuwe positie, alles voor het grote doel: winnen. Erik V de libero, en wedstrijd controleerder deed zijn werk. Bas bracht de setup waar die wezen moest. Het gevecht begon, alles uit de kast. 8-8 op het scorebord. Erik R aan service, eindelijk wierpen de trainingen aan heren 1 zijn vruchten af. Tijdens zo een training staat hij gemiddeld 45 minuten te serveren. Allides restte niets anders dan slecht passen, en matig aanvallen. Resultaat: 8-15. Heren 2 wint met 2-3. Een fel bevochten overwinning. De Libero bracht eerst verwarring en toen veel rust, dus zoals er gekopt wordt: bevrijding door de libero. Heren 2 is gestegen naar een zevende plek, en moet aanstaande woensdag alweer aantreden.

Bron: Erik R