Minidag 24-9-22

Heren 1 wint van SAS Uithoorn
29 januari 2010

Afgelopen donderdagavond zijn de A-side mannen afgereisd naar Uithoorn voor een competitiewedstrijd tegen SAS. Behalve Atalante H1 waren ook de meiden van Dames 3, de mannen van Heren 4 en de JA1 in De Scheg en kleurden de zaal geel-groen.

Bij de A-side equipe ontbrak de geroutineerde spelverdeler Frans Roos ivm een korte skivakantie in Zwitserland. Onze semispelverdeler Rick de Groot had deze avond de leiding over het verdelen van de set-ups. Ook ontbrak trainer/coach Erik Raket, hij bleef thuis bij zijn vrouw en kinderen, 5 avonden in de week volleyballen is soms ook te veel van het goede.

Om de lege plek op te vullen had de A-side ploeg een beroep gedaan op Heren 2 speler Rein Kroon die ondanks drukke vergaderingen bij de bank toch een gaatje had gevonden om richting Uithoorn af te reizen.

In de eerste set begon Rick de Groot op de spelverdelers positie, Martijn de Vries en Leonard de Jong op de buitenkant, Bas van der Lubbe en Robert Hardeman namen de middenpositie voor hun rekening en op de diagonaalpositie stond de vaak afwezige Sven Pothuizen die tussen zijn drukke werkzaamheden ook weer een keer een gaatje had gevonden om een avond te volleyballen.

Voor de mannen was het even wennen zonder de vaste verdeler Frans Roos, het begin met Rick de Groot was wat onwennig en hierdoor kwamen de A-side mannen dan ook op een kleine achterstand. Maar dat duurde niet lang en door een goede pass kwam er veel afwisseling in de aanval. De eerste set eindigde in 19-25 voor de Vinkeveners.

De 2e set kwamen de mannen van SAS goed uit de startblokken en namen meteen een voorsprong van 6 punten. Concentratie en focus op het eigen spel was van groot belang, gelukkig wisten de mannen van 1 dit goed te doen en bogen de achterstand om in een setwinst van 20-25.

In de 3e set had de A-side equipe geen kind aan SAS, alles lukte en al snel werd een grote voorsprong opgebouwd. De mannen van SAS hadden geen antwoord op het spel van Atalante en de set eindigde met een ruime overwinning van 12-25.

Na de zeer gemakkelijke 3e set was de concentratie naar een dieptepunt gezakt. Rein Kroon kam in het veld voor Martijn de Vries die na zijn schouderblessure na 3 sets zijn arm rust wilde geven. In de 4e set liepen de A-side mannen achter de feiten aan, de pass liep niet goed waardoor de set-ups lastig waren. Ook aanvallend werd het niet afgemaakt. De Uithoornse mannen roken een punt en kwamen daardoor beter in hun spel. Helaas hebben we deze set dan ook verloren met ruime cijfers 25-15.

Door de 3-1 winst behoudt Atalante H1 wel de koppositie in de eerste klasse achtervolgd door Martinus H4 op 1 punt achterstand. Ook Spaanestad ligt nog op de loer met 4 punten achterstand maar met 1 wedstrijd minder gespeeld. Vrijdagavond 5 februari is de volgende wedstrijd in de Boei in Vinkeveen en begint om 21:00. Er wordt dan gespeeld tegen Die Raeckse H1 die op een 11e plek staat in de competitie.

Bron: Sven