D2 op spannende derde plek
30 januari 2010

Vrijdag 29 januari, alweer de laatste vrijdag van de eerste maand van 2010, speelden de dames van twee tegen de nummer 8, Die Raeckse uit Haarlem. De wedstrijd was wederom niet al te moeilijk maar gelukkig hadden we daar onze eigen vrolijke of bijzondere noten om de boel een beetje op te leuken. Zo was daar Inge die gelijk aan het begin om een pleister vroeg, gewoon om de zekerheid dat het prikwondje van bloed geven de dag tevoren niet open ging. Die dag eerder was ze trouwens nog even van haar stok gegaan omdat het bloed toen kennelijk niet wilde stollen en ondanks een flinke bloedplas had ze het niet meteen in de gaten totdat ze zich wat licht voelde.. Afijn, met zo’n verhaal vloog de enige bankspeler natuurlijk direct weg om even een pleister te regelen. Scheids Roos wilde net beginnen maar toen toch weer niet zonder volledige presentie, dat was al de eerste afleiding..

Kort daarna ging de bh sluiting bij Inge los, jaaaaaaaaaaa dat hadden we nog niet eerder meegemaakt… en dat moest natuurlijk en plein publique weer vastgezet worden. Inge zou eens raad kunnen vragen bij D1 speelsters Mirjam (Marlies Dekker) of Nens, die hebben een hoop verstand van gerieflijk, mooi, sportief en vooral degelijk ondergoed. Wat hadden we nog meer deze avond... Zes spelers van de negen waren present, Tineke en Kellie waren skiën en ook Annemarieke was een weekendje weg. Gelukkig hebben we daar sympathieke Annike van onze eigenste D3 volleybalschool, en daar werd natuurlijk de ganse wedstrijd graag gebruik van gemaakt. Serveren als een trein, aan het net lekker alert, optimistisch, flexibel en fanatiek.  Nou, nou nou wat wil je nog meer?? Nou niks dus! Leuke meid die iedereen er graag bij wil hebben.

En ja…. De basis van D2 wordt al jaren gevormd door een koppeltje flink geroutineerde meiden.. en allemaal ook geen 28 meer.. Jet had last van een stijve kuit die voor haar beleving op knappen stond. Ze had goed warm gespeeld en begon in de basis om de warmte er in te houden. Na twee sets kwam Annemarie in het veld die de eerste training in januari de rechterschouder iets had verrekt, gelukkig is aanvallen niet haar vak en zo rommelt ze wat door. Joke en ook Annike ‘moesten’ op tijd weg vanwege een lekkere skivakantie maar aan het begin van de wedstrijd werd het gekeuvel over vakantie etc gewisseld met de focus op de wedstrijd.

Het was geen grote strijd. Er was een aardig verschil tussen beide teams dat soms vreemd genoeg niet eens opvalt doordat anders makkelijk haalbare ballen toch even minder snel gepakt worden dan anders. Een beetje als de motorolie op een koude winterochtend. Maar goed, je gaat 4 keer tot de 25 en je maakt er wat van. We hebben mooie omloopballen van Joke gezien, mooie aanvallen van Natalie, Inge, Marjan en Annike en verdelers Jet en Annemarie konden af en toe bijzondere aanvallen in gang zetten. Het was gemoedelijk zonder heftige rally’s en het werd mooi gecontroleerd uitgespeeld met 25-13, 25-10, 25-9 en 25-11. De Oudenallen-Haaxman ploeg staat nu op een derde plek, net een fractie voor de nr 4 en achter de nr 2 die ook 57 punten hebben. Roda staat riant aan kop met 64 punten. Volgende week zaterdag uit tegen de nummer 5..

Bron: mi