Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

RABO vriendenequipe stuurt Oradi met lege handen naar huis!
06 februari 2010

De normaal zo brede selectie van het vriendenteam van Atalante heeft afgelopen weken een steeds smallere selectie gekregen. Afgelopen weekend waren er slechts 2 reserves, terwijl er aangetreden moest worden tegen Oradi. Atalante had de uitwedstrijd kansloos verloren.

Oradi is op dit moment een directe concurrent, ze hebben 3 punten meer en één wedstrijd meer gespeeld. Dankzij onze geweldige zaaldienst Nel speelde wij weer op het linkerveld.

In de eerste set speelde de RABO Vriendenequipe stabiel. Na de eerste vijf punten was de stress verdwenen en liep de RABO Vriendenequipe gestructureerd uit. Dit zorgde voor de eerste setwinst van 25 – 18.

De tweede set werd collectief besloten om het team ongewijzigd weer het veld in te sturen. De vrienden hadden elkaar op het hard gedrukt om de rust te bewaren en ons eigen spel te blijven spelen. Oradi gaf goed partij en bij Atalante kwam er steeds meer eigen foutjes in het team. Gelukkig pakte de getalenteerde spelers hun verantwoordelijkheid en werd de set binnen gehaald met 25-21.

De derde set, altijd lastig als je al met 2-0 voorstaan werden de wissels erin gezet. Bas de Kuijer kwam erin voor Rick van de Linden. Erik Verbruggen besloot om de derde set de wedstrijd van de zijkant te analyseren, hiervoor kwam Joost Platijn in het veld. Iedereen was opzoek naar de nieuwe mogelijkheden. Na een time-out steeg de het door RABOBANK RIJN & VEENSTROMEN gesponsorde H2 boven zichzelf uit en pakte ook de derde set. Wat een luxe, voor het eerst sinds het kerstreces 3-0 voor.

In de vierde set bleef de opstelling ongewijzigd. Atalante H2 zakt weg en snel werd er tegen achterstand aangekeken. Bij stand van 8-12 werd time- out gevraagd, de ruggen werden gestrekt en het beste beentje voorgezet. Bij stand van 17-21 werd er dubbele wissel geplaatst. Bas maakte plaats voor Rick en Joost maakt plaats voor Tim.

Vrienden zouden vrienden niet zijn om nu voor elkaar door het vuur te gaan. Na prachtige serviceserie van Bob Bakker was het verschil teruggebracht tot 21-22. Na paar rake klappen en snoekduiken werd ook de vierde set binnengehaald.

Een 4-0 overwinning voor de RABOEQUIPE, die nu boven ORADI staat met 2 punten meer en één wedstrijd minder gepeeld. Kortom: dubbelslag voor Atalante H2 en nestelt zich hier meer stabiel in de middenmoot. Na afloop van de wedstrijd werd er veel geanalyseerd en gingen de heren collectief met de medewerkers van de Boei naar huis.

Tja, het blijven toch allenmans vrienden die gasten van Atalante H2!

Volg Atalante Vinkeveen