Scholentoernooi 2014

D2 pakt moeizame 3-1 winst op nummer 5
07 februari 2010

Zaterdag 6 februari waren de Oudenallen-Haaxman dames in Haarlem voor de wedstrijd tegen de nummer 5. De equipe was wederom niet volledig, Tineke Vellekoop en Joke Ruizendaal waren skiën en Kellie Bocxe moest werken. Gelukkig wilde D3 rising star Malou de Vries meedoen.

Na het inspelen op harde disco muziek begon de eerste set moeizaam. De tegenstanders uit Haarlem waren lange jonge dames en nu ruim in de tweede helft van de competitie voeren ze de lijst na de top vier aan. Een alternatieve opstelling stond in het veld met Annemarieke Wijnands en Marjan Blenk op het midden, Inge Bakker en Natalie van Scheppingen op de buitenkant, Annemarie Bakker in de verdeling en Jet Feddema diagonaal. Het bleef de hele set een beetje onwennig en niet bijzonder pittig. Te veel ballen gingen net aan uit, de scherpte zat er niet in. Spaarnestad maakte daarentegen zeer slim gebruik van het stroeve draaien en scoorde diverse malen in het onbemande gat in het middenveld van de gele ploeg. Met 25-22 werd de set nipt verloren.

In de tweede set ging Jet Feddema verder met de verdeling en Annemarie Bakker wisselde naar de diagonaal. De patronen kwamen beter in het spel en er werd netter gespeeld. Toch bleef het een soort van op de tenen lopen en wederom moeizaam werd de tweede set dan wel gepakt met 19-25. In het derde bedrijf ging het beter draaien, de harde aanval werd afgewisseld met geplaatste ballen en de service reeksen bleven goed. Net over de helft kon talent Malou de Vries haar entree maken en dat deed ze bijzonder goed. Zonder enig aarzelen timmerde ze de set-ups pittig naar het andere veld en scoorde menig punt. Het werd 15-25.

In de laatste set bleef de formatie staan. Het werd een knoert spannende set. Annemarieke Wijnands raakte aan het begin licht geblesseerd aan een spiertje in de bovenbeen en werd gewisseld voor Inge Bakker. Uit alle macht werkte de formatie verder maar keek in de twintig eerst tegen een voorsprong van 23-20 en kort daarna tegen een 24-24 gelijk aan. Supporters van de tegenpartij joelden er op los. Annemarieke werd aan het net nog even terug gewisseld en dat bleek een gelukkige zet. Met 25-27 pakten de Vinkeveense dames ook de vierde set. Hoewel blij met de winst hielden de dames een katerig gevoel over aan de eerste verloren set. Ieder puntje is er een bovenaan in de poule met een nek aan nek race van de top 4. Vrijdag spelen de dames tegen één van die vier, VHZ uit Nieuw Vennep, om 21:00u in De Boei. De maandag erna staat de nummer 1, Roda op het spannende programma. Gelukkig zal de ploeg dan weer volledig en sterk aan de meet staan.

Bron: mi