D2 (2e) wint spannende strijd van de nr 1!
15 februari 2010

Vrijdag 12 februari hadden de dames van twee een spannende match gespeeld tegen mede top 4 genoot VHZ uit Nieuw Vennep. De uitwedstrijd werd met 3-1 verloren maar deze keer bleven de punten in Vinkeveen en na een harde en spannende strijd werd de wedstrijd met 3-1 gewonnen met setstanden 25-21 22-25 25-18 en 27-25. Direct de maandag er na speelde de Oudenallen-Haaxman equipe tegen de numero uno Roda in Amstelveen. Roda stond met 72 punten een stukje los van de nummers 2-3-4 met 65, 64 en 58 punten, waarbij de laatste, VHZ een wedstrijd minder gespeeld had. De Vinkeveense dames hadden er wel zin om te spelen tegen deze sympathieke Amstelveense ploeg, waarvan we in de thuiswedstrijd heel nipt met 3-2 hadden gewonnen.

Het gele team was voltallig aanwezig, dat was te zeggen, van lijf en leden maar niet allemaal topfit. Zo had Inge het weekend een gevecht gehad met wat buikvirussen, de lekkere pistache nootjes die Frans in de voorraadkast had opgeduikeld waren er 1-2-3 weer uit gekomen, en zo ook wat ander voedsel… Verder was ook Jet niet helemaal 100% en had de zondag vooral veel bed gezien. Maarrrrr er was wel een coach. Loeps was de kundige tipgever aan de kant, lekker om dat zelf niet allemaal te hoeven doen.

De eerste set startte gelijk wel met een achterstand. Service passes kwamen niet helemaal mooi, soms was het zelfs in één keer af. Langzaam aan echter kwam de draai er in en gestaag klom de Vinkeveense equipe bij. Er werd alert gespeeld en de olie smeerde steeds beter op alle onderdelen. De pass ging beter, in de rally werd goed gewerkt en gekeken en vooral de klappers van Tineke en Natalie maakten mooie punten. Het bleef gelijk op gaan, knoert spannend eigenlijk, en uiteindelijk pakte Atalante de eerste set met 24-26. Een flinke opsteker.

In set twee werden Annemarieke en Natalie van plek gewisseld, Annemarieke op buiten en Natalie in de diagonaal. En hoe simpel het soms kan zijn, zo verwarrend werd het in deze set. Menig maal konden mensen hun plek niet vinden of anderen goed sturen. Ondanks verzoek om opstellinghulp van de scheids en twee time-outs, bleef het team onwennig doorrommelen met als gevolg een snelle 25-13 verlies.

Snel vergeten weer, set drie. Inge kwam in het veld op de diagonaal positie en Marjan op het midden en na een paar ballen kwam het goede gevoel direct weer terug. Maar ook de Amstelveense dames bleven pittig ballen, niet vaak keihard maar wel leuk slim. Het was een erg leuke strijd, eentje die we in deze poule niet vaak mee maken, met veel lange spannende rally’s. Tineke mepte er lekker op los, Marjan stond uitstekend te passen in het achterveld waardoor verdeler Annemarie de ballen mooi kon opgooien voor de poeiers van Annemarieke, de snelle ballen van Inge en mooie naar rechts geslagen smashes van Joke. Het ging even een soort van makkelijk en het kwam zelfs tot een 21-11. Maar Roda kwam weer bij en vooral aan het eind werd het nog keispannender, maar de vechtlust was er en door ook wat missers bij Roda kon de Vinkeveense ploeg het derde bedrijf met 27-29 pakken. Dik juichen natuurlijk, die hadden we dan ook weer op zak (pffff).

Setje vier. De sfeer en strijd van de vorige set bleef en er werd hard gewerkt. Ondertussen waren de mannen van H3 komen kijken en dat was leuk. Vooral aan het eind werd het alweer superspannend en door gejoel en aanmoedigingen van het team, de bank en met name H3 kon ook de laatste set met een miniem verschil worden gepakt: 23-25. Toppertje!

D2 heeft nu de drie andere koplopers gehad, het is nu zaak de rest van de wedstrijden solide uit te spelen. De andere toppers komen elkaar onderling nog tegen, dat worden geinige wedstrijden. Maar nu eerst een paar weken rust, de eerst volgende wedstrijd is op vrijdag 12 maart.

Bron: mi