Scholentoernooi 2014

Atalante draait super!
24 december 2006

Het gaat goed met Atalante in deze eerste seizoenshelft...wat heet, het gaat supergoed!!!

De dames
De meiden van twee presteren lekker dit jaar. Met een niet fitte of zelfs zonder Loes doen ze het zelfs misschien wel meer dan goed. Wat gaat er gebeuren als zij straks weer helemaal fit is en als Mie ook weer balt??? We zullen het zien, voor nu staan ze iig op een mooie tweede plaats op slechts twee punten achterstand van de nummer 1.

D3 heeft het nieuwe systeem volgens mij helemaal door. Na een wat moeizame start, zijn de meiden nu op de goede weg en staan vierde.
In dezelfde poule komt ook D4 uit. Dit geroutineerde team staat goed te ballen, hoor! Ook al hoor je minder van hen dan van D3, staat dit team lekker hun punten te pakken in de luwte...als straks wellicht het kampioenschap gevierd kan worden, staat iedereen vooraan bij jullie! D4 staat nu op een derde plek.

D5 presteert ook boven verwachting. Dit leuke team (ik had het geluk ze een keer te mogen coachen) heeft de eer om de angstgegner van de topteams te zijn. Zowel de nummer 1 als de nummer 2 werden in eigen huis verslagen en zijn nu al bang om naar de Boei te komen. De dames staan nu vierde, met meer uitzicht omhoog dan naar beneden.

De heren
H1, het team van de oude rotten, heeft als taak zich te handhaven in de eerste klasse. Helaas missen zij nogal eens wat mensen en ik moet zeggen dat ze het dan nog helemaal niet zo verkeerd doen. Ik kan trouwens sowieso blijven genieten van de fantastische aanvallen en verdedigende acties die de heren nog met regelmaat laten zien. De mannen staan nu op een zesde plaats.

H2, het talententeam, is goed op weg naar promotie. Of dat via een kampioenschap gaat lukken, is nu nog niet helemaal zeker, maar met een tweede plaats staan ze er in ieder geval goed voor.

H4, het team dat voorheen alles verloor, doet het helemaal goed! Zij staan nu op een knappe vierde plaats.

D1 en H3
D1 is bezig aan een wel heel goede reeks. De cijfers spreken dan ook voor zich: er werd slechts eenmaal verloren (3-2), 2x met 3-1 en maar liefst 7x met 4-0 gewonnen. Hierdoor staat het team nu stevig op de eerste plaats met zeven punten los.
D1 dacht goed bezig te zijn, maar er is een team binnen de club, dat helemaal té goed bezig is. Het sterrenensemble van H3 heeft namelijk geen een wedstrijd verloren. Nee, de heren hebben het zelfs gepresteerd om maar 1 set in 9 wedstrijden af te staan. Het gat met de nummer 2 bedraagt maar liefst 20 punten (dat team heeft wel 2 wedstrijden minder gespeeld). Een staande ovatie voor de mannen voor drie is dan ook zeker op zijn plaats! Wel is te hopen dat ze snel weer terug gaan naar de derde klasse, daar komen ze meer tot hun recht en kunnen ze ook weer lekkere wedstrijden spelen.

De recreanten

Deze groep speelt geen competitie, maar toch doen zij het ook goed. Met een prima opkomst staat er iedere dinsdag een zeer gemotiveerde groep onder leiding van verschillende trainers van dames 4/5.

De jeugd
De jongens en meiden B teams staan ook al zo lekker te ballen. Beide teams staan bovenaan in hun poule. Als ze zo doorgaan, wordt het een leuk feestje aan het eind van het jaar.
De jongens van de C's zijn ook goed op dreef. Met veel nieuwe gezichten van de mini's staat dit team toch wel heel goed te presteren. Hierdoor staan ze nu op de tweede plaats.
Dan nog de meiden C. Dit team bestaat compleet uit meiden van de mini's en zij hebben het dan ook wel erg zwaar. Ze staan nu laatste, maar met veel trainen komt dat ook vast wel goed.

De mini's
De mini's spelen natuurlijk een iets andere competitie, maar tijdens het laatste toernooi zijn zowel de Wuppies als de Kanaries beide op een knappe eerste plaats geëindigd. Mijn complimenten.

Conclusie
De standen spreken voor zich. Atalante is top bezig en ik kan alleen maar zeggen: "Keep up the good work". En in het kader van "als je wint, heb je vrienden"...het is hartstikke leuk om eens bij een ander team van de club te gaan kijken. Laat de Boei een nog moeilijker te nemen horde zijn en ga als zevende man/vrouw achter het spelende team staan.

Ik wens jullie alleen een zeer goede Kerst en een fantastisch 2007! En natuurlijk tot 29 december!

Groetjes Nens

Bron: Nens