H2: Lek boven, en gaten in het veld?
06 maart 2010

Een nieuw Heren 2 trad aan tegen Van Nispen. De samenstelling van de Heren van 2 was veranderd, Erik V had zijn rentree gemaakt bij heren 1 en Rein was op vakantie gegaan. Rein is gaan wintersporten, na al die Olympische actie was hij er wel aan toe. Bleef heren 2 achter met een selectie van acht personen. Gelukkig niet de minste. Voor de wedstrijd hadden we van Oradi de tip gekregen veel prikballen te geven, diep achterin, of achter het blok. We mochten, omdat Heren 1 graag ook gebruik wilde maken van het centre court, veld 2 gebruiken, midden in de zaal, midden in de belangstelling, midden in de samenleving. Aangezien Heren 2 midden in de poule staat, was dit veld wel goed.

Set 1 begint en vanaf het begin was het duidelijk, het was wennen, en het was werken. Set 1 eindigt in een 26-24 overwinning, mede door Bob's goede verdediging en Leroy's goede aanval. Plaats (prik) ballen afgewisseld met harde slagen was nog steeds de tactiek, ook in set 2.

Set 2 was ook voor de Raboheren: 25-20. Nu bleek hoe hard we Van Nispen hadden aangepakt. Ondanks hun goede veldwerk en reddingen ging de conditie meespelen. In set 3 ging blijken hoe Heren 2 Van Nispen had uitgeput met het variatiespel en deze set werd gewonnen met een duidelijk verschil 25-13.

Als heren 2 3-0 voor staat dan dwalen de gedachten al af naar de bar en wordt er al uitgekeken welke dames er zijn om aan te moedigen. De vierde set is meestal een ramp, maar niet deze keer. Van Nispen rechtte nog één keer de rug, maar je kon zien dat de betere spelers teveel veldwerk moesten doen: 25-20 winst.

Als door deze wedstrijd alweer een lek boven is, dan blijft er niet veel over wat wel goed is. Lek kandidaten zijn nu Ton, Erik ,Bas, Arjan, Rein, Joost, Tim. Blijven er over Rick, Bob en Leroy. Als alleen Rick, Bob en Leroy gaan spelen, hebben we gaten in het veld. Dus Heren 2 dicht een gat met een lek. Hoe dit getraind moet worden is nog onduidelijk, maar we zien uit naar de volgende wedstrijden waarin lekken boven komen en gaten gevuld worden.

Bron: Erik R