Scholentoernooi 2014

Atalante Heren 1 handhaaft koppositie
07 maart 2010

Na een spannende wedstrijd afgelopen vrijdag tegen de nummer drie, is de door A-Side gesponsorde ploeg uit Vinkeveen weer een stapje dichter bij het kampioenschap in de eerste klasse. Tegenstander Spaarnestad uit Haarlem doet ook mee in de race om de eerste plaats, maar moest lijdzaam toezien hoe Atalante Heren 1 de wedstrijd naar zich toe trok en bovenaan blijft staan.

De eerste set kenmerkte zich door rommelig spel. De mannen van Atalante speelden niet helemaal ontspannen en kregen de wedstrijd niet onder controle. Irritatie richting arbiter en een matig lopende aanval maakten het ook niet veel beter en de eerste set werd door het team uit Haarlem gewonnen met 20-25.

De tweede set ging gelijk op, maar ook hierin wisselden arbitraire dwalingen, irritatie en rommelig spel elkaar af. Gelukkig kon het thuisteam dankzij een goede serviceserie van Robert Hardeman in combinatie met een aantal knappe reddingen van Sven Pothuizen zichzelf hervinden en werd de set gewonnen met 25-22.

Het in groten getale aanwezige publiek had inmiddels in de gaten dat de A-Side mannen wel wat steun konden gebruiken en zorgden voor een geweldige sfeer. Atalante kreeg hierdoor meer vertrouwen en spelverdeler Frans Roos koos voor snelle aanvallen met Robert Hardeman op midden en Erik Verbruggen op rechtsvoor. Dat gaf nog meer vertrouwen en samen met goed blokkerwerk van Bas van der Lubbe en Martijn de Vries werd de derde set gewonnen met 25-22.

In de vierde set voelde Atalante zich gesterkt door de overvolle tribune en kon de wedstrijd blijven controleren. Leonard de Jong bleef de belangrijke punten maken en coach Erik Raket hield zijn team scherp en maakte goed gebruik van zijn wisselmogelijkheden. Tevreden pakten de A-Side mannen ook de vierde set met 25-20 en won de wedstrijd met 3-1. (Zie foto's)

Volgende wedstrijden: vrijdag 12 maart een uitwedstrijd tegen VV Amsterdam en vrijdag 19 maart tegen VHZ om 21.00 uur in de Boei.

Bron: Martijn

Volg Atalante Vinkeveen