Vinkeveense plassen 2

D2 wint met 3-1 maar laat dure set liggen
13 maart 2010

De vier na laatste wedstrijd speelden de dames van 2 op 2 tegen de nummer 9 Allides uit Haarlem. Zonder te willen onderschatten trapten de dames af in de eerste set en na wat aftasten liep het geconcentreerd en voorspoedig. Zelfs het aardige aantal foute services kon leien, eigenlijk was het meer door eigen fouten dat de punten op het andere bord keerden dan dat er werkelijk flitsende acties waren. Er werd goed opgelet en samen gespeeld, de set werd vrij makkelijk gepakt: 25-10.

Na de goede eerste set kwamen drie nieuwe spelers in het veld. Ineens werden door het hele team veel foutjes gemaakt van allerlei soort, services, passes, smashes uit of in het net en voor we het goed en wel in de gaten hadden stonden we 12-5 achter. De ploeg verkrampte, er werd voorzichtiger gespeeld, Allides kreeg de rode loper om in het spel te komen en te profiteren van de makkelijke ballen die Atalante over het net speelde. Langzaamaan kwam de gele ploeg weer dichter bij, geholpen door wissels en time-outs. Maar helaas, met 24-26 werd de set op het conto van de ploeg uit Haarlem geschreven. Wat een teleurstelling.

In de derde set kwam de formule van de eerste set weer terug. De mouwen werden opgestroopt en de aanval werd weer ingezet. Er werd beter gebald en gecommuniceerd met meer enthousiasme en al snel stond het weer op dikke voorsprong. Met 25-10 werd de derde set gepakt en ook de vierde ging in de zelfde trend voort: 25-8. Bijzonder jammer dat de tweede set zo’n afzwaaiert was. Het blijft toch enorm knokken tegen eigen ongeloof, de wilde gedreven inzet lijkt af en toe gewoon helemaal zoek. Door het setverlies staat de gele ploeg weer gelijk met VCH. (Roda 17-73, D2 18-73, VCH 18-73, VHZ 16-62). Maandag staat de nummer 6 op het programma.

Bron: mi