Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

D2 wint maar laat weer belangrijk puntje liggen..
16 maart 2010

Net als vorige seizoen is het spannend aan het eind, het is vechten om iedere set. Vechten om de goede vorm waarvan we weten dat die ergens is, maar het meest nog wel vechten om het vechten. Sommige stukken van de wedstrijd zijn zo tam en voorzichtig, vermoeid en zonder pit... echt flink weg van het fijne spelletje en eigenlijk niet waard voor een promotie terug naar de eerste klasse...  Zo ook de eerste set in Aalsmeer tegen Oradi. Helemaal weggestopt achter in de zaal achter een scherm (het leek wel symbolisch) speelden we als enige de partij tegen de nummer 6. De sfeer moesten we zelf maken en dat lukte niet goed. Halverwege de set kwam Jet in het veld om peper toe te voegen en het team kwam langzaam op gang. Helaas net te laat, de eerste set werd verloren met 25-23.

Het was duidelijk dat er iets gedaan moest worden en er werden wat eerlijke woorden gesproken. Ook Coach Loeps trok de dames er aan de oren bij. Veel meer gedecideerd stapte de Haaxman-Oudenallen ploeg het veld in en toen begon het eindelijk te draaien. Nog niet zo mooi als het kan zijn maar er werd goed gewerkt en er was geluid en enthousiasme aangespoord door met name Jet en Inge. Met gebalde vuisten werden mooie rally’s gespeeld, ja er werd weer gevochten! Mooie ballen door het midden en over de buitenkant, afwisselende smashes en geplaatste ballen die vooral in het middengat veelvuldig scoorden. Af en toe maakte Oradi een mooi punt (vooral die talentvolle middenvrouw uit Mijdrecht) maar met opgeheven hoofd werd de volgende rally weer aangegaan. Er werd afstand genomen en een 17-25 winst was het resultaat. In de derde set kwam Annemarie terug in het veld en de samenwerking bleef goed alsook de teampit en teamspirit, met 18-25 winst werd wederom winst geboekt. In de laatste set kwam Oradi nog wel wat dichter bij, maar gecontroleerd werd ook het laatste bedrijf gepakt met bijna 100% score van Tineke.

Helaas weer een set verloren en dat maakt dat we VCH D4 mooi in de kaart spelen. Als zij wel de volle 5 punten pakken zakken we naar plek 3.. Volgende week vrijdag staat VCH D3 op het programma (7de) dat natuurlijk uitgebreid ondersteund zal worden door het vierde team van VCH. We gaan het zien… Loeps heel erg bedankt voor het coachen!

Bron: mi