D1 klimt
24 maart 2010

Het team van dames 1 gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame, nam het vrijdag 19 februari op tegen de dames van VCH. De stijgende lijn die de dames van Atalante het afgelopen half jaar hebben laten zien, met als laatste hoogtepunt de gewonnen wedstrijd van vorige week tegen de nummer 2 in de poule, beloofde een goede uitslag te laten zien deze wedstrijd.

De eerste set startte met gelijk verdeelde punten, beide teams moesten nog even wennen aan elkaar en de meeste punten werden gescoord door eigen fouten. Rond de 7-7 pikte Atalante haar eigen spel op en begon punten te scoren met goede aanvallen van onder andere Mirjam van der Strate die met haar aanval de gaten van VCH opzocht. Eenmaal op dreef was het moeilijk voor VCH om Atalante nog bij te houden, de set ging dan ook naar Atalante met een eindstand van 25-14.

De tweede set begon met een kleine voorsprong voor VCH, die geen herhaling van de eerste set wilde. Echter, met een service van Suzan Heijne, die hiermee 13 punten achter elkaar scoorde, stond Atalante weer dik voor en won ook deze set met 25-11.

Dankzij deze score borrelden er opmerkingen op als: ‘volgende set blijven ze onder de 11’, wat altijd de goden verzoeken is. Dit bleek ook het geval te zijn. De pass van Atalante lag de hele wedstrijd al niet lekker maar dit begon nu zijn tol te eisen. Irma Schouten, spelverdeelster, kon de aanvallers niet meer goed bereiken wat ervoor zorgde dat er weinig werd gescoord.
Met een aantal knallers van Marleen Sondermeijer op het midden en Loes Kuijper op de buitenpositie kwam Atalante toch weer op voorsprong en won de set uiteindelijk met 25-23.

Nu de eerste drie sets binnen waren, konden de Atalanters de laatste set ook niet meer laten gaan en gingen voor de volle 5 punten. De jonge dames van VCH hadden in de loop van de wedstrijd de moed in de schoenen laten zakken door een aantal fouten aan eigen zijde, waardoor de laatste set vrij makkelijk werd vergeven. Met 25-12 op het scorebord behaalde Atalante deze avond een 4-0 overwinning.

Hiermee staat Atalante gelijk met Lovoc op een vierde plaats. Komende zaterdag zal er worden gespeeld tegen de nummer 1 in Amsterdam, waar het Vinkeveense team de laatste keer 3-1 van wist te winnen.

Bron: Suus