Atalante H1 verliest van medekoploper
28 maart 2010

Vorige week maandag speelde Atalante H1 de spannende kraker tegen medekoploper Martinus H4. Martinus staat al maanden in de bovenste regionen, Atalante heeft zich vooral in de tweede helft van het seizoen zeer sterk gemanifesteerd, topper was natuurlijk de ontzettend knappe 4-0 zege op deze ietwat zelfingenomen lijstaanvoerder op 18 december. De A-side mannen staan nu bovenaan, maar Martinus heeft een wedstrijd minder gespeeld. Er zijn nog 2 wedstrijden te gaan.

De wedstrijd begon gespannen, een heel andere wedstrijd dan tegen de middenmoot. De Amstelveense mannen zijn gebrand op het kampioenschap en misschien meer nog wel op revanche van de eerste wedstrijd. Omdat het tweede herenteam met speler/trainer/coach Erik Raket gelijktijdig op het veld naast H1 speelde was routinier en volleybaldier in hart en nieren Wim Aarsman mee gevraagd als coach. Ook talent Leroy Kuijper van H2 was van de H1 partij. Het niveau van het spel was hoog. Mooie rally’s over en weer met uitstekend aanvalswerk en reddingen aan beide kanten. Echter, aan Vinkeveense zijde was het ook vechten tegen de spanning, met name aan het eind van de set. Net iets te veel domme foutjes werden op dat moment gemaakt waardoor de thuisploeg de eerste spannende set kon pakken: 25-21.

De tweede set ging voort met een stevige partij en dit keer was het Atalante dat met 20-25 aan het langste eind trok. De spanning was te snijden, in de derde set liep de A-side ploeg steeds net 2-3 puntje achter de thuisploeg aan. Aan het eind van de set werd het nog spannender en ondanks time-outs van Wim Aarsman en goede invalbeurten lukte het wederom niet goed de spanning de baas te blijven en die paar foutjes op verschillende posities maakten de doorslag: 25-19 verlies.

De groengele batterij werd weer opgeladen en de Vinkeveense mannen kwamen erg ver in de vierde set. Leroy Kuijper maakte een prima onbevangen invalbeurt en scoorde menig mooi punt op de buitenkant. Maar het mocht net aan niet baten, met 25-21 won Martinus de laatste set, een 3-2 had leuker geweest. De achterstand is nu 3 punten, met voor Martinus nog 3 wedstrijden en voor Atalante nog 2 wedstrijden te gaan. Vrijdag 9 april speelt Atalante H1 om 21:00u in De Boei tegen de nummer 8, de week erna is de laatste uitwedstrijd tegen de nummer 7. Beide wedstrijden werden in de eerste helft verloren, het is zaak nu de volle 4-0 te pakken en hopen dat Martinus punten laat liggen. Voor de nummer 2 is het mogelijk via P/D wedstrijden te promoveren. Stand: Atalante 20-77, Martinus 19-75, Spaarnestad 20-72.

Bron: mi