Vinkeveense plassen 2

D3 superstrijd: come-backs, pancake’s, smashes!
08 april 2010

Ouderkerk aan de Amstel - De meiden van Atalante Dames 3 speelden hun allerlaatste officiële wedstrijd van dit seizoen. Een wedstrijd tegen de nummer 2 met veel spanning en veranderingen.

Het hele team was aanwezig, inclusief supporter en coach vertrokken we met twee auto’s vanaf De Boei naar Sporthal Bindelwijk in Ouderkerk aan de Amstel.

Na een goede warming-up begonnen we aan de eerste set. Heel geconcentreerd en vol goede moed stonden de meiden van Dames 3 in het veld. De eerste bal werd geserveerd en gelijk al vanaf deze bal gingen we er flink tegenaan. Suzanne Arts zorgde voor een paar net-wel-net-niet balletjes over het net, en zoals Frans Roos zegt: “een echte scoort-altijd-aanval”. Dit had resultaat, want hierdoor hadden we de eerste set al binnen.

Wisselen van kant, nieuwe opstelling en de tweede set in. Het enthousiasme werd minder met als gevolg een mindere concentratie en oplettendheid. Ballen waar we in de eerste set voor gingen kwamen op de grond terecht en zo liepen we een aardige achterstand op. Onze coach Frans Roos nam op precies het goede moment een time-out waarbij er wat kleine dingetjes werden besproken, en vooral: op blijven letten. Het had effect, we werden oplettender en actiever. Mariska van der Spoel zorgde voor een molenwiek bal (de betekenis hiervan moet je maar aan Frans vragen), door deze onverwachtse, met de verkeerde hand gespeelde bal precies in het gaatje kregen we weer een punt. Evenals de pancake een paar punt later. Wat niemand had gedacht gebeurde toch. We gaven niet op en gingen ervoor. Met een enorme come-back was ook de tweede set voor ons.

Al 2-0 voor ons, en dit van de nummer 2?! Hupakee de derde set. In deze set zorgde Lisa Beijer voor een paar killing blocks tegen de grootste persoon van de tegenstander. En ook Annike van Kouwen zorgde voor niet te houden smashes binnen de 3 meter. Ondanks deze mooie acties, was de stand na deze set 2-1 voor ons.

Onze afspraak: “We gaan geen 3-2 winnen als we net 2-0 voor stonden!” Oke, enthousiast blijven en opletten. En dit lied Denise van de Laan zich geen 2 keer zeggen. Een totaal onverwachtse bal van de tegenstander kwam kort over het net en ze ging er voor, ze pakte hem en maakte een punt! Hierna ging het weer minder, de passes gingen niet goed en de communicatie bleef achter. Even een time-out en denken aan de afspraak. Met resultaat. Bij de servicebeurt zorgde Xuee Lont voor een serie perfecte ballen en de allerlaatste bal knalde Malou de Vries keihard op de grond. Come-back 2!

En 3-1- winst mee naar huis.

Alsnog een verrassing naar onze plek in de poule. Dezelfde avond moest de nummer 3 tegen de nummer 2 spelen. Onze theorie: Verliest de nummer 3, verplaatsen hun een plek omlaag en wij een plek omhoog naar plaats 3!

Bron: Mariska