Scholentoernooi 2014

D2 pakt 5 punten maar blijft 3e.. nog één pot te gaan.. millimeterwerk bovenaan!!
10 april 2010

De voorlaatste wedstrijd speelden de dames van 2 uit tegen de een na laatste Kombysport in Badhoevedorp. Met één puntje achter de gelijke nummers 1 en 2 is het een keispannende bedoening! Enkel de eerste 2 maken kans op promotie en P/D.

We waren volledig en Kellie was jarig dus met een olijke hiep hiep hoera yell werd de wedstrijd gestart. Voor alles lekker op maat verliep waren we toch al flink wat punten verder en Kombysport profiteerde van de hier en daar toch wat slordige en ook wat te vriendelijke nette start. Meester verdediger Natalie blesseerde zich ook nog aan het begin van die set aan de knie door verschillende fanatieke reddingscapriolen en moest de wedstrijd helaas op de bank uitzitten. De geelgroene ploeg kwam zelfs 18-15 achter en gespannenheid nam toe. Verlies van één setjes zou de kans nog weer meer heel flink verkleinen.... Gelukkig gingen we echt met de hakken over de sloot: 24-26.

Ook de tweede set konden we niet goed een sterke vuist maken. Er waren wel super aanvallen van iedereen, met name Annemarieke en Kellie waren op dreef met flink heiwerk, ja en ook Tineke, Inge en Joke sloegen er machtig op los. Toch bleven er te veel foutjes gebeuren, waarvan je denkt, ok next, maar ondertussen bleef Badhoevedorp goed bij en de lobbige aanvallen waren soms lastiger te verdedigen dan het harde werk. Met 21-25 werd de set eindelijk gunstig afgesloten.

In set 3 kwam vakantieganger Jet in het veld. Kombysport liet de kop nu ietwat hangen, Joke maakte een keisterke servicereeks en voilá de Vinkeveense equipe kwam nu goed op gang. Vrij makkelijk denderde de trein voort met snelle harde aanvallen, weinig fouten en alles lukte: 11-25. In het laatste bedrijf haalde de thuisploeg nog eens alles uit de kast, ging pittiger aanvallen en de strijd werd mooier. De Haaxman-Oudenallen equipe ging daarentegen slimmer spelen en wisselde harde aanvallen af met lobbige slagen in het centrum-6 of kleine plotse tweede ballen in het centrum-3. Mooie bloks op het midden van de jarige Kellie maakten diverse punten en mede daardoor konden de Vinkeveense dames ook de laatste set zekerstellen.

Terug in Vinkecity kwam het bericht dat Roda één setje had laten liggen. Echter, in de millimeters staan ze toch nog beter dan Atalante en blijven boven onze plek nummer 3. VCH won met 4-0 van VHZ (4e), waardoor zij nu eerste staan. Er is nog een héle kleine kans dat een van beide teams een setje laat liggen, maar beiden spelen niet al te moeilijk tegen de nummers 9 en 10. D2 speelt dinsdag de laatste wedstrijd tegen de nr 12 Martinus. Hééééééél spannend zo: VCH 21-88 (72-17), Roda 21-87 (71-16), Atalante 21-87 (71-17).....

Bron: mi