Vinkeveense plassen 2

Gecontroleerde ballen en Ruben van der Meer..
10 april 2010

Vrijdag 9 april, er waren een aantal thuiswedstrijden voor de heren en dames equipes. Één daarvan was de wedstrijd Heren 2 tegen VCH 5. Respectievelijk de nummer 5 tegen de nummer 4.
Het beloofde een leuke wedstrijd te worden, mede omdat Ruben van de Meer er was.
Zie foto's onderaan...

Wij vonden de gelijkenis bizar, vooral omdat hij helemaal niet leuk was. Vlak na het begin van de wedstrijd kwamen wat jongens vragen of we een bal hadden gevonden. Dat hadden wij niet, maar ze wilden de ballentas controleren, dit bleek de tas van VCH te zijn. Daar kwam Ruben aan. Hé deze ballen zijn allemaal gecontroleerd, afblijven, néé afblijven, het is goed zo. Dat is toch niet leuk? Hij bleek dan ook 133 keer minder leuk te zijn dan Ruben.

Er waren diverse omstandigheden die het spelen moeilijk maakte:
1. Alle tribunes waren gevuld behalve die van ons (snik)
2. We mochten op het hoofdveld maar toch geen publiek
3. Naast ons begon een dameswedstrijd
4. De heren 2 selectie was danig uitgedund

Toch begonnen we tam aan de wedstrijd, we lieten ons verrassen en lieten ons gewoon wegspelen. Na een wat gekruide Time-out kwam de peper weer op de bekende plaats, maar helaas iets te laat. Eerste set voor de mannen van VCH. 18-25. Tja en omdat de selectie mager was, werd alleen de spelverdeler gewisseld. En wat heren 2 de tegenstander niet kon laten doen, dat konden ze hun eigen spelverdeler wel laten doen. (lopen, lopen, lopen.) Maar Bas (de spelverdeler) kon dat niks verrotten, IK zal hoe dan ook een set up verzorgen!!! En dat lukte. Met een stevig aantal kilometers op de teller redde Bas de wedstrijd: 25-23.

Zoals afgesproken blijft de winnende combinatie staan, dus ook nu. En nu lieten de kilometers zich gelden. Schoenen glad gelopen, zouten, suikers, koolhydraten, allemaal laag. De set werd verloren: 16-25. Toch weer plaats voor wat vers bloed, Rick werd de spelverdeler. Na het plaatsen van een paar dakkapellen was dit toch wel heerlijk en dat zag je. Rick is wel snel, maar met zijn mond praat (nee schreeuwt) hij al gauw de bal in de goede richting. Deze set werd met goed veldwerk en nadenkende aanvallen weer gewonnen. 25-18.

Nu de zoveelste vijfde set dit seizoen. We weten nu eindelijk dat we niet hoeven te wisselen. We weten wel dat we een vliegende start moeten maken. En dat deden we dus. Al gauw was het 8-2, en dan is het eigenlijk al bekeken. We wonnen met 15-9 en daarmee de wedstrijd met 3-2.

Alle opmerkingen van VCH ten spijt (niet voor herhaling vatbaar en zeker niet leuk), toch lekker gewonnen. Lekker gespeeld. Verder rest er alleen nog dat we Mariska willen bedanken voor de zéér eerlijke telling. En VCH………….La(at)ma(ar).

Volgende wedstrijd tegen VCH 4 op woensdag, in de leeuw z’n hol. Dan zijn we wat completer en zeker willen we er een mooie afsluiter van het seizoen van maken.

Bron: Erik R