D2 pakt laatste 5 punten en staat (even?) op 2
15 april 2010

Dinsdag 13 april speelde D2 haar laatste wedstrijd tegen de nr laatst, Martinus D4. De Amstelveense equipe had al een degradatie status en kon frank en vrij spelen. De Vinkeveense ploeg daarentegen moest sowieso die laatste punten binnenhalen om nog enige kans te maken op de nr 2. Om het nog spannender te maken had Natalie de vrijdag tevoren de knie flink geblesseerd en Annemarieke kon niet meespelen.

De dames waren vanaf het begin goed alert bezig. Enkel bij de service en ook in de rally waren er toch iets te veel fouten waar Amstelveen van profiteerde. Het lukte niet goed een echte voorsprong te maken, het laatste stuk ging echter rap en met 25-17 werd de eerste set gepakt. In set 2 ging de Oudenallen-Haaxman fanatiek voort, en ondanks soms wat misgrepen liepen de patronen steeds beter met hier en daar een leuke speciale aanvalscombinatie: 25-15.

In het derde bedrijf kwam Tineke voor de nog wat geblesseerde Natalie binnen de lijnen en de ploeg stoomde door. Martinus bleef ook lekker knokken en speelde lekker vrijuit. Er waren veel mooie acties en mooie reddingen ondanks sommige misslagen die de Vinkeveense tenen kromden. Met 25-18 werd de set gepakt. Ook de laatste set was niet zomaar in de pocket, maar werd uiteindelijk bekomen via 25-16.

Vrijdag 16 april is de wedstrijd tussen VCH en de nr 9 Smashing Velsen. Als VCH maar één setje laat liggen dan gaat D2 door voor P/D. Huidige koploper Roda verloor een week terug nog een set in IJmuiden, het is dus helemaal niet ondenkbaar. En ze moeten het nog wel even doen.
Wordt vervolgd..

1   Roda D1  22  92     75  16