Vinkeveense plassen 2

Kanaries speelden op het hoogste niveau
16 mei 2010

Zaterdag 14 mei mochten de Kanaries hun finaledag spelen in Kudelstaart.
De dinsdag er voor was er een extra training voor de mini's omdat er een korte vakantie tussen zat.
Vrijdagavond was er een ouder/kind toernooi georganiseerd wat voor de Kanaries gelijk een generale repetitie was. Erg leuk hebben de kinderen met hun ouders gespeeld.
Op naar zaterdag, kwart over 8 werd er verzameld bij de boei en op naar Kudelstaart. Het was helemaal niet druk op de weg dus we waren er al snel. Er kon lekker warm gespeeld worden tussen bijna allemaal teams van VCH. Met ons groen gele shirt vielen wij echt wel op. Ook werd er een klein partijtje tegen de Citroenen gespeeld om nog warmer te worden.
Nancy was ook ondertussen aangekomen dus we konden beginnen aan de eerste wedstrijd. Vele punten werden er gepakt van VCH en de eerste set werd gewonnen door de Kanaries. Op naar de tweede set. Best wel spannend, want ja het is de finaledag en winnen is dan best belangrijk. Na goed gepeeld te hebben werd deze set ook gewonnen. 2-0 voor de Kanaries.
Gelijk moesten we tegen een ander VCH team wat kanon harde ballen serveerde maar die waren vaak uit wat gunstig was voor het team. Spannend werd het wel maar deze set werd ook gewonnen door de Kanaries. De tweede helft werden ze wat moeier maar er werd goed gestreden tegen het VCH team wat al een half jaar aspirant speelt en helaas moesten ze deze set overgeven aan VCH. 1-1, gelijk spel.
Nu moesten we eventjes wachten op de uitslag want er moest nog een finale gespeeld worden. Nancy had al een beetje voor ons uitgerekend dat we wel eens in de halve finale konden staan. En ja hoor dat gebeurde dus ook.
Best zenuwachtig werden we wel en weer moesten we tegen een VCH team, dat was de winnar van poule A. Veel toeschouwers aan de kant, waaronder ook de Citroenen, moedigden ons aan en wonder boven wonder werden deze twee sets ook gewonnen door de Kanaries (2-0). Dus.....................nu zijn de Kanaries kampioen.
Bij de prijsuitreiking kregen ze een mooie beker en allemaal een medaille en omdat Tess, Juriaan, Sayuri en Nadine iedere minidag geweest waren kregen ze van de NeVoBo ook nog een medaille en werden ze wel tig keer op de foto gezet.

Dit was een mooie afsluiting van de minidagen en volgend jaar gaan ze aspirant worden in de C-jeugd.

Nadine, Tess Sayuri en Juriaan gefeliciteerd met het behalen van dit mooie resultaat.

Bron: Familie v.d. Spoel