Minidag 24-9-22

Miniteams zeer succesvol op laatste minidag
16 mei 2010

De tijd vliegt dit seizoen. Afgelopen zaterdag 15 mei alweer de finaledag van het miniseizoen op het programma. Bij de organiserende vereniging Oradi/Omnia te Kudelstaart waren maar liefst zes Atalante teams aanwezig. Alleen de Atalante Heroes ontbraken door vakantie. Het werd een mooie dag waarbij de mini’s, gesponsord door Vinken Vastgoed, zorgden voor de enige kampioensteams van V.V. Atalante.

In de ochtend was het de beurt aan de oudste mini’s. De Atalante Kanaries beten het spits af in een combinatie van poule A en B van niveau 6. De Kanaries hadden ongunstig geloot, want ze troffen het beste team van de competitie. Ze hadden echter al vaker laten zien dat zij van dat team een setje konden pakken. Zo geschiedde en op setsaldo pakten de Kanaries de eerste plek en waren daarmee verzekerd van een medaille. De finale was bloedstollend spannend, maar met in totaal drie punten verschil werden beide sets gewonnen. Juriaan, Nadine, Sayuri en Tess zijn de eerste kampioenen van V.V. Atalante!
De Atalante Citroenen speelden tegelijkertijd hun wedstrijden. Dit team speelde pas voor de tweede keer op niveau 6 en dat was soms te goed te zien. Gelukkig zagen we met vlagen ook dat Ellen, Grace, Marilot, Marjolein en Rachel al wel een lekker potje kunnen ballen. Het niveauverschil was helaas te groot om te kunnen strijden om de prijzen, maar we hebben er alle vertrouwen in dat er volgend jaar bij de aspiranten hoge ogen gegooid kunnen worden.

In de middagpoule waren de drie jongste teams aan de beurt.
De Atalante Ukketoppers kennen een zeer goede reeks. Zij wisten de vorige minidag al goed te scoren en deden het nu ook weer erg goed. Zij grepen net naast de finale, maar wisten wel knap de derde plaats te veroveren. Heel goed gedaan door Chanel, Claudia, Leonie, Lucia en Roos.
De Atalante Mega Mini’s kwamen uit in de hoogste poule van niveau 2. Zij werden maar liefst twee keer achter elkaar eerste, waardoor ze nu in die poule speelden. Ook al werd er erg goed gespeeld, de tegenstanders waren ook niet slecht. Alle vier de teams eindigden met een gelijk aantal punten, maar helaas grepen de Mega Mini’s op saldo net naast alle prijzen. Toch waren er veel complimenten voor het spel van Anouk, Jade, Judith, Lisanne, Maaike en Mark.
De Atalante Ministars hadden de vorige minidag niet hun dag, waardoor ze degradeerden naar poule C van niveau 2. Ze bewezen deze finaledag dat ze daar eigenlijk niet thuishoorden. Ze speelden zeer goed en wisten na twee overwinningen zich te plaatsen voor de finale. In die finale was het reuze spannend. De eerste set ging met 2-1 verloren, maar Fay, Isabel, Nikki, Talitha en Valerie vochten als leeuwen. De tweede set wonnen ze met 1-2 en dus moest er een beslissingswedstrijd gespeeld worden. De wedstrijdleiding besloot echter dat beide teams de eerste prijs verdienden en dus gingen zij met mooie medailles naar huis!

Last but not least kwamen de Atalante Muppets  de sporthal in om hun wedstrijden te spelen. Dit team komt uit op niveau 4 en begon voortreffelijk met een dikke overwinning. Ook de tweede wedstrijd ging knap gewonnen. De derde set werd verloren van de latere kampioen SAS, waardoor ook de Muppets om de derde plaats gingen strijden. Het was inmiddels al bijna vijf uur en het was een lange dag geweest voor de kinderen. De eerste set van de kleine finale ging nipt verloren. De tweede set gaven Jaco, Marit, Noa, Paula en Ralph nog een keer gas met een gelijkspel tot gevolg. Helaas was dit niet genoeg voor de derde plaats, maar met een vierde plaats mag het team ook erg blij zijn.

Met deze finaledag kwam er een eind aan een zeer succesvol jaar, waarin maar liefst zeven Atalante teams actief waren. Een waar unicum voor een dorpsclub uit Vinkeveen. Door het kampioenschap van de Atalante Kanaries is de kans groot dat zij ook nog regionaal gaan spelen in het zgn. Gesloten Clubkampioenschap. Daarover informeren we je uiteraard zodra er meer bekend is.

Voor een impressie van de minidag kun je natuurlijk in het fotoalbum terecht.

Bron: Nens