Slechte start van 2007 voor Atalante H1
13 januari 2007

Het zag er in de bekerwedstrijd van Atalante zo veelbelovend uit, maar de mannen van het door Mulder Transport gesponsorde herenteam gingen hard onderuit in hun eerste thuiswedstrijd van 2007. De bezoekers van Wilhelmina (zij stonden drie plaatsen onder Atalante) wonnen de wedstrijd met 0-4. Het gemis van middenaanvaller Robert Hardeman was duidelijk aanwezig. Nu werd Duncan van Senten op het midden geposteerd, maar zijn capaciteiten liggen duidelijk op de buitenpositie. Maar niet alleen de middenaanvallen liepen niet, ook organisatorisch was het soms ver te zoeken bij de Vinkeveners.

Atalante begon met zes spelers aan de wedstrijd tegen Wilhelmina. Robert Hardeman was afwezig vanwege vakantie en Erik Raket stond zijn H2 te coachen op het veld ernaast.
Het begin was voor de gasten uit Amersfoort. Zij namen direct een kleine voorsprong en wisten dit gedurende de gehele set vast te houden. Atalante kon wel aanklampen, maar geen voorsprong nemen. Zodoende was de eerste set een prooi voor Wilhelmina, 23-25.

De tweede set begon wederom slecht voor Atalante. Binnen korte tijd werd een achterstand opgelopen, maar Atalante wist zich toch te hervinden. Het ging iets beter lopen en Atalante kreeg ten delen grip op de aanvallen van Wilhelmina. Aan het eind van deze set moest ook nog speler Johan van Westendorp opgeven vanwege een blessure. Erik Raket werd opgetrommeld vanaf het andere veld en moest daardoor koud aan de wedstrijd beginnen. Het slot was toch weer voor de bezoekers, met speels gemak wisten zij de laatste punten te pakken, 20-25.

In de derde set kwam Bas Bouwknegt in het veld voor Duncan van Senten. Bas kwam op de buitenpositie te spelen en Erik Raket nam de plaats op het midden in. In deze set kwam Atalante op een grote achterstand, en bij 4-11 werd er een time-out genomen. De pass moest verzorgder, zodat spelverdeler Frans Roos er meer mee kon doen. Dit ging na de time-out mondjesmaat beter, maar je kon merken dat de vechtlust weg was bij Atalante. Bij een stand van 10-20 kwam Atalante eindelijk van die hatelijke 10 punten af. Bij een stand van 11-22 kwam er een dubbele wissel bij Wilhelmina. De eerste spelverdeler en hoofdaanvaller gingen naar de kant. Atalante pakte punt voor punt en je zag de vertwijfeling op de gezichten van de Wilhelmina spelers. Echter was de inhaalrace te laat gestart door de Vinkeveners en werd de set gepakt door Wilhelmina, 18-25.

In set vier was het verzet gebroken en werd er getracht de eer te redden, maar ook dit bleek tevergeefs. De koppies gingen hangen, de vechtlust was uit de ploeg. Wilhelmina kreeg amper tegenstand van Atalante en met speels gemak wisten de gasten uit Amersfoort de set uit te spelen. Gevolg was een 18-25 eindstand en een flinke kater aan Vinkeveens kant.

De wedstrijd die voor volgende week gepland stond, uit tegen koploper Huizen is uitgesteld naar 7 februari.
De eerstvolgende wedstrijd voor de heren van Atalante is wederom thuis, en dan tegen de nummer drie van de ranglijst, Sovoco. Tijdstip van deze wedstrijd is 19:30 uur.

Bron: Duncan