Vinkeveense plassen 2

D1 ook in het nieuwe jaar in the winning mood
13 januari 2007

Afgelopen vrijdag 12 januari heeft dames 1 van Atalante, gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame weer van zich laten horen. Na zo’n goede wedstrijd te hebben gespeeld voor de bekerwedstrijd hadden de meiden van Atalante weer alle vertrouwen in een lekkere wedstrijd in de reguliere competitie. Er werd dan ook met 4-0 gewonnen van het eerste damesteam van Armixtos.

Vanaf het begin van de wedstrijd zat Atalante lekker in haar spel. Met degelijke passes, mooie set-ups en lekkere aanvallen werd er op een rustige, maar degelijke manier korte metten gemaakt met het team Armixtos. Atalante won de eerste set dan ook met de mooie getallen 25-9.

In de tweede set werden er bij de tegenpartij enkele wissels ingezet om voor tegenstand te zorgen tegen Atalante. Het heeft niet gebaat, want ook deze set werd door de Vinkeveense meiden gewonnen met 25-20. Het samenspel van Atalante werd wel even wat meer op de proef gesteld. Atalante liet nu zelf punten liggen en gaf daarmee de tegenpartij de kans om dichterbij te komen. Gelukkig kon het team zich weer hervatten met sterke serveerbeurten en wat slimmer spel.

In de derde set hervatte het Vinkeveense team weer het eigen degelijke en slimme spel en won punt na punt met goede servicebeurten. Toen Atalante al lekker op voorsprong was gekomen, kreeg Laura Kuijl de kans om haar kunsten als spelverdeelster te laten zien. Het was even wennen voor de dames, maar gelukkig konden ze ook met Laura het spel hervatten en wonnen de set met de dikke cijfers 25-6.

Laura Kuijl mocht de vierde set blijven staan als spelverdeelster. Helaas werd er door het Vinkeveense team niet sterk gestart en keek het tegen een grote achterstand aan. Tijdens een time-out werden de meiden flink toegesproken, waarna er met een prima inhaalrace gestart werd. Halverwege de laatste set kwam er een wel heel gewaagde wissel van trainer/coach Johan van Westendorp. Aanvalster Carin van Tellingen werd gewisseld voor spelverdeelster Nancy Schockman. Welke gedachten de coach had bij deze wissel had is onverklaarbaar, maar het pakte zeer goed uit. Nancy Schockman kon haar aanvallende talenten laten zien en deed dat ook zeer overtuigend. Zij scoorde voor het Atalante team het allerlaatste en winnende punt van de set. Deze set werd gewonnen met 25-20.

Door deze winstpartij blijft de voorsprong gehandhaafd en blijven de Vinkeveense dames lijstaanvoerder in de promotieklasse.

Dames 1 werd deze wedstrijd op de bank versterkt door de mini van de maand Sayuri Iwasaki en vriendin Marjolein Smit. Zij vonden de wedstrijd erg spannend en mooi om te zien. Wilt u nu ook zo´n mooie wedstrijd zien, kom dan kijken op vrijdag 19 januari. Atalante dames 1 speelt dan om 21:00 uur in de Boei te Vinkeveen, u bent van harte welkom.

Bron: Marlieke