A-side Heren 1 speelt bijna een hele bekerwedstrijd
18 september 2010

Atalante Heren 1 heeft vrijdagavond 17 september haar eerste wedstrijd voor de beker gespeeld. De A-side mannen moesten aantreden tegen Punch H1 uit Delft dat afgelopen seizoen uit de 3e divisie is gedegradeerd en met veel wisselingen gaat uitkomen in de promotieklasse. 12 man sterk kwam de jonge ploeg uit Delft naar Vinkeveen om aan te treden tegen de 7 man van Atalante. Twee sterke krachten uit de Vinkeveense ploeg, Bas van der Lubbe en Erik Verbruggen ontbraken ivm een bruiloft en Rick de Groot en Ton Plomp van H2 waren staande bij om het team te versterken.

Tijdens de warming-up vlogen de ballen de Vinkeveners om de oren, voortdurend werden de ballen van Punch H1 op of rond de 3 meterlijn geslagen. Het beloofde voor de A-side mannen een pittige pot te worden. Dat bleek in de eerste set, Atalante raakte al snel een aantal punten op achterstand. Het was wat onwennig in de eerste fase van de wedstrijd en het duurde even voordat er een antwoord kwam op de rake klappen van de mannen uit Delft. Helaas werd deze set verloren met een minimaal verschil van 20-25.

Na 10 punten in de 2e set werd Rick de Groot gewisseld voor Sven Pothuizen om te proberen de pass beter aan te laten komen bij spelverdeler Frans Roos. Echter het team raakte even het ritme kwijt en deze set ging dan ook kansloos verloren met een stand van 12-25.

In de 3e set bleef Leonard de Jong langs de kant vanwege een blessure aan zijn schouder. De ploeg uit Delft begon in deze set steeds meer fouten te maken en de A-side motor begon gesmeerd te draaien. Minimaal 1 set moest te pakken zijn. Bij een stand van 19-12 in het voordeel van Atalante sloeg het noodlot toe. Om 22:05 uur was er ineens een STROOMSTORING in een gedeelte van Vinkeveen. De wedstrijd lag stil.

In het reglement van de NeVoBo staat dat in overmachtsituaties de wedstrijd maximaal 1 uur stil mag liggen en dat deze daarna doorgespeeld mag worden. Mocht het langer duren dan dient de wedstrijd verder gespeeld te worden op een andere datum met dezelfde spelers die op dat moment op het formulier stonden. Erik Verbruggen en Bas van der Lubbe zouden de volgende wedstrijd dan ook niet mee mogen doen. Na uitgebreid overleg besloot de thuisploeg om 22:45 uur om de overwinning aan Punch te geven. Er werd gekozen zich volledig te focussen op de competitie en de beker te laten voor wat het is.

Doordat er begin september een plek vrij viel in de promotieklasse hebben de A-side mannen de kans gekregen om toch een klasse hoger te gaan spelen. Het is alweer 6 jaar geleden dat de Vinkeveense mannen op dit niveau speelden. Vrijdag 24 september a.s. speelt de equipe haar eerste wedstrijd thuis tegen Martinus H3, de gepromoveerde kampioen uit de 1 klasse.
De nu al spannende wedstrijd is om 21:00 uur in de Boei in Vinkeveen.

Bron: Heren 1

Volg Atalante Vinkeveen