Minidag 24-9-22

Mooie winst voor Creavorm D3 na 2-0 achter
26 september 2010

Ja dan sta je daar ineens in een D3 met allemaal jonge talenten om je heen.. Trainer/Coach Frans besloot de regel ‘niet getraind is eerste set op de bank’ te handhaven en daardoor stond een mix van Mariska, Denise, Inge, Lisa, Xuee en Annemarie in het veld. Ondanks de goede inzet was ‘flink wennen’ het eerste kenmerk en ‘veel eigen foutjes’ het tweede. Met 24-26 ging de eerste set naar geroutineerde tegenstander VHZ D2, de nummer 4 van vorig seizoen, een pittige tegenstander dat de nr 3 toen een keer te sterk af was geweest.

In de tweede set kwamen Nivja en Jamie in het veld. Het was nog steeds behoorlijk wennen, de tweede bal bv altijd voor de spelverdeler, dat lijkt in de regel zo logisch… Doordat het ritme er nog niet goed inzat werden nog veel onduidelijke foutjes gemaakt en ging de overwinning ondanks hard werken wederom naar Nieuw Vennep: 19-25.

Coach Frans vertrok naar zijn eigen wedstrijd die ging beginnen en secondant Ruben nam over. Afgesproken werd wat meer solide te spelen en de ‘wilde’ foutjes te verminderen. Diverse malen bestookten de tegenstanders de hoeken achterin maar Inge en Nivja waren alert en weinig ballen bereikten de vloer. Ook de steady pass van Jamie begon vruchten af te werpen, Xuee kon vaker mooi opgooien voor haar aanvallers, en Lisa wist via het midden veelvuldig te scoren. Op de buitenkant hadden Denise en Jamie een hoog scoringspercentage: 25-18 winst!

Dat was een mooi breekpunt. Mariska kwam in het veld voor Lisa en ondanks dat de gele Creavorm leeuwen op punten steeds een beetje achter de feiten aanliepen was de smaak naar overwinning geroken en de inzet was verdubbeld. Mariska ondervond dat ‘subtiel’ soms meer oplevert dan ‘snoeihard’ en ergens tegen de 20 draaiden de kaarten. De thuisploeg stond in het voordeel en gaf dat niet meer uit handen: 25-20.

Dan de laatste set, reuze spannend. Ook hier steeds achter de punten van VHZ aankruipen maar aan het eind een paar mooie knallers en huppakee: 16-14 en 3-2 winst!!! Een mooie start.

Bron: mi