JA1 - Gemini ... het langs de lijn gevoel
26 september 2010

Het is vrijdag 24 september 2010 en het wedstrijdprogramma van Atalante JA1 gaat weer van start. Atalante JA1 herbergt dit jaar de volgende spelers:  Tim ter Laare, Jasper Paap, Regi Pothuizen, Sam Ruizendaal, Yorick van Schie, Brent Schreurs, William van der Spoel, Jeroen en Steven Verrips. Een team dus van 6 oudgedienden en 3 nieuwelingen vanuit JB1. Het team staat natuurlijk weer onder leiding van de tactisch en technisch coach Ricardo van Schie en de coach voor de overige zaken Carl Pothuizen. De trainer is de zeer enthousiaste Sjaak Immerzeel.

Onze vrienden van de Nevobo hebben onze gasten in een compleet ander district ingedeeld. Gingen we de afgelopen jaren naar Uithoorn, Aalsmeer, Haarlem, Hoofddorp etc., dit jaar gaan we een compleet ander gebied van Nederland verkennen. We gaan naar Leusden (Afas-LEOS), Maartensdijk (Salvo ’67 - als ze de pistolen maar thuislaten), Huizen (Prima Donna Kaas Huizen - dat wordt smullen), Hilversum (Gemini), Eemnes (Voleem), Amersfoort (Forza Hoogland - Italiaanse sferen) en Almere (VC Allvo).  Kortom leuke nieuwe tegenstanders en om eerlijk te zijn, die SASSERS hebben we wel een beetje gehad.

Ofschoon de zomer voor onze gasten weer in het teken heeft gestaan van alles wat de medici al jaren verbieden staan onze jongens om zeven uur strak op het veld om de strijd aan te gaan met Gemini-S. Ook Ricardo is er zichtbaar klaar voor. Alleen ondergetekende zat vanwege een knie-operatie thuis in spanning. Hoe zou het de eerste wedstrijd vergaan?

De eerste set verliep gemakkelijk. Met verzorgd en creatief spel werden de Hilversummers snel zoek gespeeld.  De set eindigde dan ook in 25 tegen 16 voor onze gasten.  Traditie getrouw is de tweede set altijd een ander verhaal. Gemini werd sterker en wij verslapten enigszins. Daarmee werd het wel een uiterst spannende en voor het publiek leuke set. Nipt, maar voldoende eindigde de set in 27-25 voor ons. De laatste set was wederom een uiterst spannende set. Onze Hilversummers waren nog niet geknakt. Uiteindelijk werd het 25-20 voor ons en was de derde set binnen. Met 3-0 winnen is zeker geen slecht begin.

Voor mij was het dus een wedstrijd op afstand. Elke set zo’n vijf keer sms-en met Anja hoe de stand was.  Er klinkt weer een SMS. Hoeveel staat het? Ik lees 9-9. Het kan vriezen of dooien... Effe wachten en dan weer een sms naar Jack van Gelder (oh nee Anja )sturen. Ik kreeg echt het 'Langs de Lijn gevoel'. Alleen de Franse chansons ontbraken.

Bron: Carl