Scholentoernooi 2014

Minidag 24-9-22

Solide spel van Haaxman D2
27 september 2010

In de late ronde in de Boei in Vinkeveen kwam Haaxman D2 aan bod met haar eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Vorig seizoen was op een setje na de P/D boot gemist en achteraf was gebleken dat het de nummer 2 Roda uit Amstelveen niet gelukt was te promoveren en de kampioen, een team van VCH Hoofddorp had zich terug getrokken. De eerste wedstrijd was gelijk tegen VCH, een van de twee Hoofddorp teams in de poule. Zonder Marjan Blenk en geblesseerde Jet Feddema verscheen de bondige equipe aan de meet: Annemarieke Wijnands en Natalie van Scheppingen in de aanval, Joke Ruizendaal en nieuw van Oradi Debbie van der Hoorn als hoofdblokkeerders, Tineke Vellekoop als diagonaal en Annemarie Bakker in de verdeling.

Na wat aftasten en vooral zien hoe de tegenstander speelde werd duidelijk dat dit niet een van de toppers van vorig seizoen was. Al snel kwamen de solide patronen in het spel en werd de eerste set met 25-18 gewonnen. In de tweede set ging het spel voort en op aanwijzing van coach Jet Feddema werden de achterspelers veelvuldig aangespeeld voor de aanval van achter de 3m lijn. Daar had het team uit hoofddorp moeite mee en met 25-15 werd ook de tweede set gepakt.

In het derde bedrijf kwam Inge Bakker in het veld en de ploeg draaide standvastig door. De trainingsdinsdag tevoren hadden de dames nog een oefenpot tegen dames 1 gedraaid en hoewel niet gewonnen waren de patroneren bijzonder eigen geworden. Zonder al te veel moeite werd ook deze set gepakt met 25-15. Het kaarsje bij de gastploeg was een beetje aan het uitgaan en de laatste set werd dan ook royaal verdiend met 25-08. Met de 4-0 kunnen de dames vijf punten noteren, een mooie start van het seizoen.

Bron: mi