Vinkeveense plassen 2

H1 wint eerste wedstrijd van het seizoen
27 september 2010

De mannen van Atalante heren 1 gesponsord door A-side media zijn afgelopen jaar gepromoveerd naar de promotieklasse. Dat betekent dat zij dit jaar dus een niveau hoger spelen en dus flink aan de bak moeten. Helaas hebben we dit jaar geen trainer en coach, (geïnteresseerden kunnen zich via onze website altijd melden www.vv-atalante.nl).  Met een erg krappe selectie van maar 7 man en een aantal half geblesseerden kwam de 1e wedstrijd eigenlijk te vroeg, maar toch was het afgelopen vrijdag 24 zover: de wedstrijd tegen Martinus uit Amstelveen moest gespeeld worden. Ook Martinus was afgelopen jaar gepromoveerd, dus vooraf gezien zou het een gelijk opgaande wedstrijd moeten worden.

Vanwege een blessure aan zijn schouder begon Leonard de Jong als libero aan de wedstrijd. Naast Leonard is ook Erik Verbruggen nog geblesseerd aan zijn schouder en had Martijn de Vries nog last van zijn rug. Omdat we van de 7 man, maar 4 fitte spelers hadden was Rick de Groot uit het tweede opgeroepen om mee te doen deze wedstrijd.

De eerste set werd begonnen met Frans Roos als spelverdeler, Robert Hardeman en Bas van der Lubbe als middenaanvallers, Erik Verbruggen als diagonaal en Martijn de Vries en Sven Pothuizen als buitenaanvallers. Atalante ging voortvarend van start en liep eigenlijk direct uit naar een marge van 3 punten door gevarieerd aanvalswerk en goede blokkeringen. Bij een stand van 17-14 nam Martinus een time-out om het tij te keren, maar Atalante werd alleen maar sterker en na een time-out bij 23-17, haalde Atalante de 1e set met 25-19 binnen.

De tweede set werd met dezelfde mensen begonnen in een iets andere samenstelling. Dit pakte echter zo goed uit dat deze set door wederom gevarieerd aanvalsspel en de goed lopende pass van de libero relatief eenvoudig werd gewonnen met 25-17.

In de derde set kwam Rick de Groot in het veld in plaats van Martijn de Vries, omdat laatst genoemde niet verder kon in verband met zijn rug. Deze wissel bracht wat verwarring in het veld, waardoor Martinus de leiding nam in de set. Atalante vocht zich terug tot 9-9 en Martinus voelde zich genoodzaakt om een time-out aan te vragen. Na een 9-13 tussenstand na de volgende time-out werd door Atalante de knop omgezet en werd er veel gescoord en goed verdedigd waardoor via 17-19  alsnog met 25-23 werd gewonnen.

Boven alle verwachtingen in hadden we de wedstrijd al gewonnen, maar moest toch nog de verplichte vierde set gespeeld worden. We zeiden tegen elkaar: “Als we deze set ook winnen, kunnen we tenminste zeggen dat we 1e staan”. Zo gezegd zo gedaan, door gevarieerd aanvalsspel en goede service series werd ook de vierde set binnengehaald en wel met 25-19.

We kunnen ons nu dus officieel een week lang koploper van de promotieklasse noemen en dit gaan we zo lang mogelijk volhouden. Te beginnen met de volgende wedstrijd, deze is aanstaande vrijdag in Huizen tegen jawel.. Huizen.

Bron: Bas