Haaxman D2 pakt tweede vijfpunter
28 september 2010

Direct de maandag na de thuisvrijdag speelden de gele Haaxman dames tegen Oradi uit Aalsmeer, de ploeg waar we Debbie eind vorig seizoen weggekaapt hadden. En ook de ploeg waar we toen aan het eind van het seizoen in een zeer matige wedstrijd een setje lieten liggen dat achteraf cruciaal was gebleken. Een dubbele motivatie om eens flink van leer te gaan dus...

D2 werkt dit seizoen met vele gastoptredens en deze avond was Annike van de partij als sympathieke introducé. Verder zat er een leuke fanclub op de bank, de moeder van Debbie, een goede vriendin en Daniëlle van D1. Die laatste benoemen we na 2 volle wedstrijden kijken, gelijk tot onze trouwe en eveneens sympathieke mascotte. Ze kwam eens even kijken waar ze ons die dinsdag daarop kon trainen. Leuk hoor. Oh en nu we het toch over deze nieuwe van D1 hebben, zij was de ‘Wie ben ik’ in het eerste clubblad. Even vergeten dat ‘elders’ in het clubblad te noemen.. Moeder van 3 kids, waaronder de jongste Maud en dat is weer een leuk bruggetje naar het bericht van de nieuwe derde spruit  van oud clubgenoot Sylvia Bakker, een mooie gezonde dochter, en ook een Maud. Gefeliciteerd! Zo, nu zijn jullie weer helemaal bij.

En de wedstrijd dan? Dat was niet al te moeilijk. Na de eerste 14-25 volgde een tweede 14-25 en halverwege die tweede set kwam Annike in het veld voor Joke. En dat kabbelde allemaal lekker door. Van coach Jet kregen we telkens opdrachten of moesten we ons zelf een doel stellen. Sneller spelen, meer 3-meters, leuke snelle afspraakjes achterover… De wedstrijd van vrijdag ging lekkerder, bij deze partij moesten we meer oppassen niet te nonchalant te worden. Debbie knalde natuurlijk een paar mooie poeiers net voor de schoenen van haar oude ploeg, daar waren wel een paar beauty’s bij. Eigenlijk ging het bij iedereen wel aardig. Het kan veel scherper, het gat in het midden hadden we veel vaker kunnen bestoken, en de hoeken, maar zo ongedwongen hobbelden we ook de derde set door die met 11-25 werd opgeschreven. Blijheid was er als Natalie of Tineke een mooi punt scoorden en ook Annike draaide helemaal prima mee, altijd alert bij een lekkere fikse middenaanval en het blijft haar maar steeds beter en makkelijker afgaan.

In de laatste set ging Annemarieke op de bank, ze had die middag weer wat last van het bekkengebeuren gekregen en was niet meer zo snel in de verdediging. Nu is dat toch al niet haar sterkste punt (eigen woorden hoor!) maar aan het net stond ze des te harder te jetsen, ook al probeerde Annemarie het haar nog wel eens moeilijk te maken met een extra scherpe set-up. Eigenlijk was dat ook wel het hele beeld. Een ieder was lekker flexibel bezig, (flexibel, dat is het D2 woordje dit seizoen), ballen werden makkelijk overgenomen en ook de geredde ballen of buiten-het-1-2-3-patroon ballen werden bijna allemaal scorend over het net gespeeld. Met 13-25 werd de tweede vijfpunter een feit. Het was een gezellige avond. Oh over gezellig gesproken. Zaterdag gaan de meesten van ons naar de 70’s & 80’s party in De Meijert. Komen jullie ook?

Bron: mi