Minidag 24-9-22

Eerste uitwinst voor Creavorm D3
07 oktober 2010

De eerste uitwedstrijd van D3 was een late in Haarlem.. gelukkig konden we om 21:15 beginnen met inlopen. De tegenstander Spaarnestad D9 had na 2 wedstrijden nog geen punten vergaard, D3 speelde in de eerste 2 duels 3-2 en daarna 3-1. Leuke volgende zou dan een 4-0 zijn.

Een mooie service reeks zette direct in de eerste set een flinke voorsprong op het telraam. De jonge dames van Spaarnestad bakten er niet veel van en in een time-out motiveerde Frans het team niet te verslappen en goed te blijven spelen. Onder de 10 was het streven en dat werd het ook: 25-9.

Xuee en Lisa kwamen in het veld voor Nivja en Annemarie. Nog steeds bleef het aardig gaan hoewel de Haarlemmers beter begonnen te spelen. De hophophophophop was gelukkig veel minder dan eerdere wedstrijden, daarvoor in de plaats was Mariska uitgedaagd om net zo snel 20x 'rododendron' te zeggen. Ja en dat hielp echt he...  met 11-25 was het gepiept.

In set drie begon de thuisploeg zachtjes aan op stoom te komen en gaf beter partij, leuker voor de strijd. Alles bleef netjes onder controle: 13-25. Opgemerkt kan worden dat Mariska nog wel meer lawaai op de bank maakt dan in het veld. Nu ja de wedstrijd was er dan ook naar. Hoewel..

De laatste set was een rare. En dat kon je Tanja en Denise niet aanrekenen, die zaten met kromme tenen op de bank. Lange tijd bleef de groengele ploeg achter de Haarlemmers aan lopen. Te veel foute services en andere foutjes hielpen daar wel aan mee. Het werd iets verkrampter en Spaarnestad zette nog een schrappie bij. Rond 15-15 wist de creatieve ploeg eindelijk een puntje voorbij te komen, echt een heel ander beeld dan de eerste set. Langzaam werd het vertrouwen weer herwonnen en er waren echt wel leuke rally's. Uiteindelijk kon de Creavorm equipe de laatste set met een ieniemini verschil naar zich toetrekken: 23-25.

Bij een stukje taart in de kantine werd de nieuwe stand bediscussieerd: 12 punten uit 3 wedstrijden, niet slecht. Maar nog niet zo goed als D5 (3-14) maar ladies: here we come!

Bron: mi