VC Allvo JA1 - Atalante JA1
10 oktober 2010

Het was zover, de eerste uitwedstrijd van het seizoen. Deze moest gespeeld worden op Woensdag 6 Oktober in Almere. We moesten aardig vroeg weg want het duurde ongeveer een klein uur om er te komen. Toen we er bijna waren zagen we ineens 1 gebouw opdoemen in de verte (het was op een bedrijventerrein) maar dit bleek echter een school te zijn en we moesten nog eens 1,5 km verder rijden zei onze grote vriend de TOMTOM. En ja hoor hij had gelijk daar zagen we het gebouw en het was behoorlijk groot dat bleek ook wel toen we dichter bij kwamen. We liepen naar binnen en kwamen in de zaal het bleek dat ze 6 velden hadden en nog een stadionveld voor 4duizend man.

Dus we wisten meteen dat het niet makkelijk ging worden. Toen we eenmaal bij het veld stonden en hadden ingespeeld gingen de coaches Carl en Ricardo ons toespreken. Het begon meteen met laat je niet intimideren door de zalen en het andere team. Dus dat deden we niet en de eerste set begon.

Jasper was helaas niet aanwezig dus begonnen we met 2 reserves. We begonnen de eerste set meteen goed door strakke services en passes van Steven en Tim daardoor kon Regi meteen goede set-ups geven zelfs achterover op Brent die hieruit enkele punten scoorde. Mede daardoor liepen we meteen meerdere punten uit. Ze liepen nog wel wat in maar de eerste set werd gewonnen met 25-20.

De Tweede set (onze zwakke set meestal) begon en inderdaad speelden we niet erg best en stonden al snel meerdere punten achter. In deze set kwamen de passes niet goed aan waardoor Regi er vaak niet bij kon en de diagonaal William de set-ups moest overnemen. Dit was vaak van een moeilijke positie dus er kwamen niet erg veel goede aanvallen uit voort. Deze set werd dan ook verloren met 19-25.

De laatste en beslissende set kregen we nog wat aanwijzingen van de coaches. En deze set kwamen we dan ook al snel voor door goede aanvallen door het midden van Sam en Jeroen vanaf de buitenkant. Door het gat wat we sloegen waren ze murw gespeeld en we wonnen dan ook gemakkelijk met 25-13. Dus met een 2-1 zege op zak konden we weer op huis aan en later op de Nevobo site stonden we zoals altijd tweede.

Bron: Yorick