Vinkeveense plassen 2

Drukke week voor Haaxman/Verbruggen D1
24 oktober 2010

Op dinsdag 19 oktober om 21.00 uur stond de 1e ronde in de beker op het programma. Opnieuw een tegenstander uit Mid-West, te weten Shot D1 uit Culemborg kwam op bezoek. Met dank aan dames 6 konden we rond 20.45 uur beginnen met warmlopen en inslaan. Helaas was coach Sjaak Immerzeel nog niet in staat op de bank plaats te nemen, dus had Nancy haar moeder Hettie Schockman bereid gevonden ons enigszins te begeleiden. Loes Kuijper was vanwege een lekkere midweek weg niet aanwezig.

Met zijn achten (waarvan Nancy Lijten de libero was) begonnen we voortvarend aan de wedstrijd. Suzan Heijne en Daniëlle van der Horst op het midden, Jana Chatrnuchova en Mirjam van der Strate op buiten, Marleen Sondermeijer op de diagonaal en Irma Schouten op spelverdeling. Door een goede servicedruk, nette passing en blokkering op buiten wisten de Haaxman/Verbruggen dames de 1e set met 25-16 te winnen. De 2e set kwam Shot iets meer in het spel en door het niet in 1 keer af kunnen maken van de rally’s wist Shot deze set naar zich toe te trekken met 18-25. In de 3e set werden de posities enigszins omgegooid en mocht Carin van Kouwen het op de diagonaal proberen.

Lange tijd ging het gelijk op, maar op de juiste momenten wist Shot een balletje in het achterveld of het midden neer te leggen. Een time-out en wissel mochten niet meer baten. Met 20-25 ging deze set dan ook naar Shot. De 4e set herpakte de Haaxman/Verbruggen dames zich netjes en met veel rechtdoor scoren op de buitenzijde, diverse serviceseries en een aantal 3 meterlijn aanvallen konden we de 4e set met 25-21 naar ons toetrekken. De 5e set mocht Marleen i.p.v. Daniëlle op het midden. De servicedruk van Shot was hoog en de passing was niet onder controle te krijgen. Binnen een aantal minuten stonden we met 1-8 achter en dat was helaas niet meer in te halen. Met 7-15 ging de 5e set en daarmee en 2-3 winst naar Shot. Dus geen ronde verder in de beker.

Afgelopen vrijdag 22 oktober om 21.00 uur kwam Prima Donna Kaas Huizen D2 op bezoek. Op dat moment de nummer 1 op de ranglijst. Coach Sjaak Immerzeel was weer aanwezig en voor de (pas) 2e keer dit seizoen kon hij van alle 9 speelsters van Haaxman/Verbruggen dames 1 gebruik maken. Tijdens het inslaan werd duidelijk dat we aan het werk moesten. Lange dames met een hoop slagkracht. Maar dat het begint met de pass werd tijdens de 1e set al snel duidelijk.

Met Loes en Mirjam op buiten, Daniëlle en Suzan op het midden, Marleen op diagonaal en Irma als spelverdeelster startte de Haaxman/Verbruggen dames zeer sterk met een hoge servicedruk. Huizen D2 kon duidelijk de pass niet brengen en daardoor ook geen aanvalsdruk zetten. Daarentegen kon Irma de middens en buitens lekker laten scoren door prima passes van libero Nancy en de andere verdedigsters in het achterveld. De 1e set werd dan ook gewonnen met 25-16. De 2e set kwam Huizen D2 meer in hun spel en stond de verdediging aan beide zijden als een huis. Er kon moeilijk gescoord worden, dus ging het gedurende de hele set gelijk op. Lange rally’s met leuk volleybal was er te zien. De Haaxman/Verbruggen dames dachten bij 30-30 nog even voor de douchecup te gaan, maar helaas werd de set met 30-32 door Huizen D2 gewonnen.

De 3e set was een kopie van de 2e set. Coach Sjaak maakte goed gebruik van de wissels (Jana) op buiten en (Carin) met de service. De pass en aanval (vooral Loes op rechtdoor) bleven goed lopen. Op 24-24 kwam er een beslissende foute pass van Huizen die door Daniëlle in een gaatje geplaatst kon worden en daarna ook nog een blok, waardoor de Haaxman/Verbruggen dames met 26-24 de set naar zich toe trokken. De 4e set leek het erop dat de koek even op was. De pass wilde niet komen en als hij wel kwam kon er niet gescoord worden. Binnen een mum van tijd stonden we met 1-10 achter. Er moest iets gebeuren. Opnieuw werden er wissels en time-outs toegepast, maar het mocht niet baten. Met 14-25 ging deze set naar Huizen D2.

In de 5e set werd alles op alles gezet om de 3 punten in Vinkeveen te houden. Zouden we dan eindelijk de winst eens pakken? Goede blokkering, opnieuw juiste passes en slimme aanvallen deden ons tot 11-11 gelijk opgaan. Door slimme plaatsballen van Huizen D2 kwamen we 12-13 achter. Carin mocht opnieuw serveren i.p.v. Daniëlle, maar het mocht niet meer baten. We konden het niet meer omdraaien en helaas ging deze set met 12-15 verloren. Met 2 punten erbij staan we nu op de 8e plaats op de ranglijst en hebben we bijna alle toppers al ontmoet. Nu op naar de winstpartijen, want die gaan er zeker komen.

Bron: Daniƫlle