Scholentoernooi 2014

Winst voor Haaxman D2 in Uithoorn
04 november 2010

Donderdag speelde D2 tegen SAS D3 in Uithoorn. Zonder Joke maar mét grote vriendin van D2, Annike en ook Annemarie was paraat. De groengele ploeg staat florissant op nr 1, vier puntjes los van Spaarnestad D5 en op vijf puntjes van onze vrienden van Roda. Maarrrr na 5 wedstrijden kan nog van alles gebeuren, ook tegen dit gepromoveerde team op nr 8. De voeten blijven bescheiden in de schoenen..

De eerste set startte voortvarend met mooie service beurten. Al ras werd een fiks gat geslagen en hoewel nog niet loep zuiver werden fijne ballen gescoord: 9-25.

Het was geen gelijkwaardige strijd en in set 2 kwam toch iets te veel nonchalance om de hoek kijken, de scherpte was beetje bij beetje aan het wegzakken. SAS profiteerde er lekker van en wist ook met hun service goed bij te blijven tot in de 20. In een time-out werd orde op zaken gesteld en de set werd afgerond met 25-21.

Annike en Jet kwamen in set 3 aan bod. Van de kant zag het er niet echt flitsend uit, toch werd deze set gepakt met 25-14. Vooral de reactie op de grillige niet harde maar wel onvoorspelbare ballen was goed, en 'under control' werden deze aanvallen in drieën gepareerd. Met 25-10 in de laatste set werd de 4-0 winst een feit.

Het was geen lekkere wedstrijd en na de douche proosten we naast de winst op de nieuwe baan van Jet. (En ook een beetje op de goede uitslag van de pa van Tineke). Bittergarnituurtje erbij en nog een beetje kijken naar en keuren van andere volleyballiefhebbers. VCH van vorig seizoen speelde tegen SAS D1 met wat Roda's erbij en vlak achter het glas van de kantine was de wedstrijd van Unitas H1 tegen SAS H1. Doordat Nat en Annemarieke flink zaten te sjansen oa met de nr 7 van Unitas wonnen de Mijdrechtenaren de match.. Zoiets was het toch?

Volgende week vrijdag speelt de ploeg tegen hekkensluiter Velsen, de Bakkertjes zijn met een ander meidenteam (ook niet D3!) een lang weekend naar Berlijn. Dus daarom vast: hup ladies!!!

Bron: mi