Eerste verlies Atalante Heren 1
07 november 2010

Na enkele weken rust, stond er eindelijk weer een wedstrijd voor de A-side mannen van Atalante op het programma. Het team was compleet er waren geen blessures en de tegenstander Wilhelmina stond enkele plaatsen onder Atalante op de ranglijst, de hoogste tijd dus om een mooie winstpartij aan het thuispubliek te tonen.

Atalante startte voortvarend, had weinig moeite met de aanvallen van de tegenstander en wist de eerste set eenvoudig te winnen met 25-18. Middenaanvaller Robert Hardeman had echter een lastige kuitblessure opgelopen gedurende de eerste set, maar kon wel verder spelen.

De A-side mannen begonnen meer fouten te maken, waarvan Wilhelmina goed gebruik maakte zodat de stand na de 2e set 1-1 was door een 22-25 verlies.

Wakker geschud werd de 3e set geconcentreerd gespeeld en met weer een ruime 25-18 werd deze set ook met winst afgesloten. Misschien ging het wel te makkelijk in de 3e set, nog 1 setje en we waren klaar, 3-1 winst moest niet al te moeilijk zijn.............toch ?

Maar toen in de 4e set zowel in de pass als in de aanval werd gefaald, zonk het team in de beruchte volleybal-dip. Angst om nog meer fouten te maken resulteerde in een dramatische set, die met 13-25 werd verloren. Atalante probeerde het nog wel en het publiek liet steeds meer van zich horen, maar het niveau kwam niet meer terug, ook de 5e set werd verloren, met 15-8. Twee punten gehaald, dat waren er zeker 2 te weinig.

Komende week kunnen de mannen van A-side laten zien of ze wel tot de top van de promotieklasse behoren. Eerst woensdag een inhaalwedstrijd tegen de nr 3 en zaterdag tegen de nr 2, volgende week weten we echt waar we staan.

Bron: Frans